November közepéig 700 millió palackot, üveget és dobozt váltottak vissza Magyarországon az új visszaváltási rendszerben.
Hivatalosan pontosan három hét és itt a Black Friday. Van hat aranytanács vásárláshoz. Újabb rekord jön: 60 milliárdot is megközelíthet a webáruházak novemberi kasszája. Nem is vacakolnak sokat a webáruházak, az egész november egy nagy fekete péntek lesz, egyébként november 23-ra esik. Az akciók haszna: 15-20 milliárd, azoknak, akiket nem csapnak be. És vigyázni is kell nagyon a csalókkal!
A tét nagy annyiban is, hogy akinek jól sikerül a fekete péntek, az megalapozza a decemberi karácsonyi piacát is, hiszen visszamehet hozzá a vásárló. és később is - hívta fel a figyelmet a blokkk.com.
Ami őrületbe kergeti a vásárlókat és a boltosokat is
A Mall.hu egész novemberre besötétített, nála az egész hónap egy fekete péntek lesz (Black Friday Maraton). A Media Markt vörös színnel, Red Friday akcióval nyitott november elején.
A legnagyobb webáruház, az E-Digital "őrült napok"-kal egész évben melegít, több hullámban szórva a durva akciókat. És még lapít az időponttal, de például 2017-ben egy héttel beelőzte a többieket. Kedvesen egyébként megjegyzi, hogy ő indította el a Black Friday-t Magyarországon 2013-ban és azóta "közkivánatra" minden évben megrendezi. Hát ehhez képest a tudatos vásárlók szerint már 2012-ben kezdett beszivárogni, de aki korábbi keltű magyar Black Friday-t tud, az szóljon. És persze a vásárló valóban szereti a leárazást, mindegy, milyen alkalommal.
A jó példa persze versenytársak körében is ragadós, hiszen az eMag "őrült akciók"- at hirdet, ami kísértetiesen hasonlít az ED reklámtalálmányára. A például Jysk egy nappal előbb kezdi és egy nappal tovább tartja fekete péntekét (ami így összesen már három nap). A szallasguru a feliratkozókat gyűjti fekete pénteki akciójára, de például az Electronic-Star honlapján is ott a Black Friday jelzés.
A Konzolvilág nyáron indított Black Friday akciót.
Jó néhány áruház azonban már a karácsonyra gyúrja az akciókat, persze, majd november 23-a tájékán visszalapoznak a naptárban néhány hetet. A hagyományos boltok közül is egyre többen hirdetnek majd fekete péntek címén akciókat. Ne feledjük, Amerikában a hagyományos boltok startolnak a karácsonyi vásárban a Black Friday akcióikkal. Nekik innen bolt a bolt, ekkor fordul nyereségbe az éves mérleg.
Fekete péntek: a webáruházak, a vásárlók és sajnos csalók is már kifenték késeiket
A vásárlók is nyilván már előre készülnek a fekete péntekre, hiszen tudják, hogy a legcsábítóbb akciókkal várják rendeléseiket a webáruházak, számolgatják is a pénzüket, várva a nagy leárazásokat. Így a novemberi webvásárlások döntő része valamilyen leárazáshoz kötődik, amivel minden nap találkozni lehet ebben a hónapban. De nem mindegy, hogyan.
A portál egyik olvasója elmesélte, hogy járt: e-mailben kapott egy levelet, benne egy reklámot, hogy vásároljon a levélhez csatolt elektronikus webáruházon keresztül. Vásárolt is, de már bánja. Az e-mailben küldött webáruházi oldalról ugyan lehetett rendelni, meg is kapta - mint később kiderült - a maga gagyiját, de ezzel meg is kezdődött az ámokfutása. Az e-mailes webáruház elérhetetlen volt, kapcsolatokat az e-mailes bemutató információ - ez csak később derült ki, mert vásárlás előtt ezt nem ellenőrizte a vásárló - sehol sem tartalmazott. Futár szállította ugyan az akkor még hőn óhajtott portékát, de bizonylatot az utánvétes fizetésről nem kapott, ami egy külön történet (mondani sem kell, hogy fizetni csak utánvéttel lehetett). Némi szerencse a szerencsétlenségben, hogy a futárszolgálaton keresztül sikerült elérni az állítólagos webáruházat, akik nagy nehezen ugyan visszafogadták a reklamált árut, de a vételárat egy hónap után sem fizették vissza. A kedves vásárló úgy egyébként minden létező hibát elkövetett, amit vásárló elkövethet. Tett feljelentést, de ma se ajándék, se pénz, hiba viszont hiba hátán.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Mire ügyeljünk leginkább
- Mindig meg kell győződni a webáruház létezéséről, ha nem ismert, ezért is kötelező sok-sok információ feltüntetése a webáruház honlapján, különösen az elérhetőségek. Ezeket érdemes kipróbálni.
- Ha kinéztél magadnak valamit, nézd meg, hátha máshol olcsóbb. Ezzel az akció igazát is ellenőrizheted, mert előfordult már, hogy nem is volt igazi az akció, csupán az árcédulán feljebb nyomták az áthúzott árakat és igazából a régi áron árusítottak.
- Nagyon fontos: számla, fizetési igazolás nélkül ne vásárolj, hiszen ennek hiánya már eleve csalást sejtet a háttérben. Azt is meg kell nézni, kinek fizetünk, ki adja a számlát.
- A vásárlást követően 15 napod van indoklás nélkül elállni a vásárlástól, a pénzed pedig hiánytalanul visszajár (ha az árut nem használtad).
- Ajándékvásárlás lesz a dologból, akkor bizony jöhet ünnepek után a csere-bere. Mindenképpen tájékozódj, hogy a 15 napos kötelező elállás mellett milyen lehetőséged lehet majd december 24 után visszacserélni a nem tetsző ajándékot.
- A minőségi reklamáció lehetőségétől nem foszt meg a leárazás, tehát ha vásárláskor hibás volt a termék, ugyanúgy reklamálj, mint bármikor máskor. (Egy kivétel van: ha a leárazás oka egy minőségi hiba, akkor azért az egy hibáért már nem reklamálhatsz.)
Megspórolhatsz 15-20 milliárdot
A többiekkel együtt számolva, persze. A webvásárlásokban sokat hoz a fekete péntek - Black Friday - címén a novemberi hónap a kereskedők konyhájára, ez 2018-ban is így lesz.
A novemberi kiskereskedelmi mutatók is azt jelzik, hogy habzsolják a vásárlókat a webáruházak. November egyébként lusta hónap lenne a boltos világban, a korábbi években a kiskereskedelem értékét nézve októberben, novemberben nem ugrik még meg a forgalom a hagyományos boltosban.
2018-ban azzal lehet számolni, hogy a novemberi webforgalom a hagyományos bolti árukörben (élelmiszerekből, iparcikkekből) kedvező esetben meg is közelítheti a 60 milliárd forintot (2017 novemberében a webáruházak bevétele 46 milliárd forint volt).
Az akciók mértéke nem egyforma, kinél nagyobb, kinél kisebb, és egy-egy webáruházon belül is nagy a szórás. és persze olyan is akad, amit leárazás nélkül adnak el novemberben. Ezzel együtt becsülhető a vásárlók haszna 15-20 milliárd forintra.
A novemberi hónapok növekedési statisztikája is azt mutatja, hogy a webáruházak zsíros falatokat nyelnek le a többszörös forgalombővülés révén, részben a hagyományos boltoktól elkotorva a harapnivalókat.
(Fotó: MTI / Balázs Attila)
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.