Az egész napos ülőmunka súlyos egészségügyi kockázatokat rejthet magában, még akkor is, ha rendszeresen sportolunk.
Tovább erősödik a futóláz: 15 százalékkal többet költünk futásra, mint egy évvel ezelőtt és egyre inkább társaságban szeretünk futni - derült ki egy felmérésből.
Jóval komolyabban gondolunk a futásra mint hobbira, mint akár csak egy évvel ezelőtt - derül ki az NN Biztosító legfrissebb reprezentatív kutatásából. A legalább heti rendszerességgel futók átlagosan 26,6 ezer forintot költenek évente erre a hobbijukra, ami a sportruházatot illeti, míg 2017-ben átlagosan 23 ezer forintot fordítottak erre a célra a válaszadók. Vagyis egy év alatt mintegy 15 százalékkal költöttek többet futófelszerelésükre a célcsoport tagjai. Emellett jóval többen vesznek már igénybe okos- vagy futóórát is: a tavalyi 11 százalék helyett immár a válaszadók 20 százaléka mondta, hogy használja valamelyik eszközt futás közben.
Az anyagi ráfordítás mellett látványosan nőtt a futás iránti elhivatottság is a válaszadók körében. A megkérdezettek 28 százaléka nyilatkozott úgy, hogy sokkal többet fut, és további 27 százalék mondta, hogy többet fut, mint egy évvel ezelőtt. Ezzel szemben csupán 11 százalék mondta, hogy valamivel vagy sokkal kevesebbet futna 2017-hez képest. A felmérésben résztvevők 39 százaléka kétszer, 33 százalékuk pedig háromszor vagy többször fut hetente. Ez a megkérdezettek 43 százalékánál alkalmanként 2 és 5 km közötti szakaszt jelent.
A felmérés kitért arra is, hogy mennyiben térnek el a nők és a férfiak futási szokásai. Eszerint a nők valamennyivel kevesebbszer húznak futócipőt a férfiaknál: a megkérdezett női futók 42 százaléka heti egy futásra vállalkozik, míg a férfiaknál a heti két alkalom a legjellemzőbb (46 százalék). Szintén eltérést mutat a nemek eszközhasználata is: a nők inkább a mobiltelefonra esküsznek (59 százalék), miközben okos- vagy futóórát csak 9 százalékuk használ. Ezzel szemben a férfiak 30 százaléka használja utóbbi két eszköz valamelyikét.
A kutatás szerint a hetente futók körében továbbra is népszerűek a futóversenyek: a megkérdezettek 44 százaléka indult már el legalább egy megmérettetésen, 8 százalékuk pedig rendszeres résztvevője ezeknek az eseményeknek. A hetente háromszor vagy többször futók ezt is egészen komolyan veszik: 89 százalékuk évente négy vagy több versenyen is próbára teszi a kitartását.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Bár a legtöbben még mindig egyedül futnak (71 százalék), a futók egyre nagyobb hányada, a tavalyi 11 százalék helyett 18 százalék vág neki barátai társaságában a kilométereknek. Ehhez jönnek továbbá azok, akik házastársukkal, párjukkal vagy épp futóközösségük tagjaival indulnak neki az adott távnak - így a társaságban futók immár a megkérdezettek 27 százalékát teszik ki.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.