November közepéig 700 millió palackot, üveget és dobozt váltottak vissza Magyarországon az új visszaváltási rendszerben.
A társadalmi nyomás és a közösségi média platformok erősen befolyásolják költési szokásainkat - derül ki egy friss felmérésből. A magyarok harmada többet költ a közösségi média hatására, és a szülők 35 százaléka legalább egyszer vásárolt a társadalmi nyomás hatására gyermekeinek olyan dolgot, amit nem engedhetett meg magának.
A társadalmi nyomás és a közösségi média platformok erősen befolyásolják költési szokásainkat - derül ki az Intrum felméréséből. A magyarok harmada többet költ a közösségi média hatására, és a szülők 35 százaléka legalább egyszer vásárolt a társadalmi nyomás hatására gyermekeinek olyan dolgot, amit nem engedhetett meg magának.
A közösségi média egyre növekvő befolyása vitathatatlan: havonta több mint kétmilliárd ember használja a legnépszerűbb közösségi oldalt világszerte. Nem csoda, ha a hirdetők is egyre nagyobb figyelmet szentelnek a jelenségnek: az eMarketer előrejelzése szerint 2020-ra a globális hirdetési összköltés 38 százaléka mobil platformhoz fog kötődni, ami meghaladja a televízióban megjelenő hirdetésekre fordított költések arányát.
Társadalmi elvárások, közösségi média
Az Intrum követeléskezelő vállalatcsoportja évente elkészíti Európai Fogyasztói Fizetési Jelentését. Az idei kutatásban 24 országból 24 401 európai - köztük 1006 magyar - állampolgár vett részt. Vásárlási szokásainkra a közösségi média mellett a társadalom is nagy nyomást helyez - derül ki a cég 2017 novemberében közzétett kutatási adataiból.
A magyarok harmada gondolja úgy, hogy a közösségi média arra ösztönzi, hogy többet vásároljon annál, mint amire valójában szüksége van.
A magyar szülők 35 százaléka állítja, hogy az elmúlt év során legalább egyszer érezték a társadalmi nyomást, hogy olyan termékeket vásároljanak gyermekeik számára, amit nem engedhettek meg. Ez az arány nem tér el jelentősen a 33 százalékos európai átlagtól. Azok, akik engednek a társadalmi nyomásnak, mobiltelefont, márkás ruhát és cipőt vesznek legtöbbször. Szignifikáns eltérés csak a mobiltelefon esetén mutatható ki a magyar és európai adatok között, a magyarok 43 százaléka vesz mobiltelefont annak ellenére, hogy nem teheti meg, ez 10 százalékponttal magasabb, mint az európai átlag.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
"A felmérés arra világít rá, hogy környezetünk milyen nagy befolyással bír pénzügyi döntéseinkre. Odafigyeléssel, tudatossággal azonban elkerülhetők az olyan helyzetek, amelyek pénzügyi válságokhoz vezethetnek. Fontos azt is látnunk, hogy komoly következményekkel, akár nagy összegű adóssággal jár, ha többet költünk annál, mint amennyit megengedhetünk magunknak" - foglalta össze a kutatás eredményeit Kis Annamária, az Intrum üzletfejlesztési és értékesítési igazgatója.
Fókuszban a tudatosság
A pénzügyi tudatosság fejlesztése odafigyeléssel és egyszerű lépések megtételével kezdődik. A követeléskezelő az alábbiakat tanácsolja annak érdekében, hogy hatékonyan tudjuk elkerülni a környezetünk és a közösségi média által támasztott elvárásokat.
- Gondoljuk át, mielőtt cselekszünk! - Bár magától értetődőnek tűnik az állítás, de sok kutatás mutatta ki az impulzusvásárlás káros hatásait. Sok esetben jelentéktelen kiadásnak tűnhet egy-egy közösségi médiában hirdetett termék megvásárlása, de vásárlás előtt mindig gondoljuk végig, hogy valóban szükség van-e arra a dologra, amire pénzt szándékozunk kiadni és merjünk nemet mondani a fölösleges kiadásokra.
- Vezessük és tervezzük meg előre kiadásainkat! - Kiadásaink megtervezése és rendszeres vezetése jelentősen hozzájárul ahhoz, hogy a komoly anyagi károkat elkerüljük. Minden hónapban előre vegyük számba várható kiadásainkat és bevételeinket. Tartsuk kézben és térképezzük fel kiadásainkat és törekedjünk arra, hogy kézben tartsuk pénzügyeink irányítását.
- Törekedjünk a rendszeres megtakarításra! - Minden hónapban tegyünk félre egy bizonyos összeget a várható kiadásokra.
- Kérjünk segítséget, ha baj van! - A pénzügyi tudatosság szerves része, hogy merjünk segítséget kérni akkor, ha pénzügyi nehézségeink vannak. Ne söpörjük szőnyeg alá a problémát, minél hamarabb forduljunk az illetékes szervekhez.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.