A legtöbb ismert márka energiaitala tiltólistára kerül a 18 éven aluliaknak júniustól, de több koffeines termék is kimaradhat a tiltás alól - szabadon vehetnék őket...
Emelkedik a magasabb hústartalmú, nem műbélbe töltött, drágább virslik iránti kereslet az év végi ünnepek előtt; az éves virsli forgalomnak átlagosan 12-15 százalékát értékesítik decemberben az üzletek, de nagyobb a forgalma a szalámiknak és egyes füstölt húskészítményeknek is.
Ugyan az idei egész évre vonatkozó forgalmi adatokkal még nem rendelkeznek, de az elmúlt években a húskészítmények fogyasztása stabilizálódott. A húskészítmények között a legnagyobb részesedéssel a virsli kategória bír, amelyet a párizsi és a száraz kolbász követ - mondta Éder Tamás, a Magyar Húsiparosok Szövetségének (Hússzövetség) társadalmi elnöke. A virslik esetében folyamatosan nő az előrecsomagolt termékek részesedése a csemegepultos virslikhez képest. Utóbbiak aránya ma már csak 20 százalék körül van - tette hozzá.
Több terméknél a fogyasztói árak növekedése lényegesen elmaradt az önköltségek növekedésétől, ami a gyártók eredménytermelő képességét negatívan befolyásolta. Ezzel párhuzamosan egyes gyártók nem változtattak a termékek összetételén, inkább átnevezték azokat, így néhány, korábban virslinek, szaláminak, párizsinak nevezett termék került a polcokra "rúd", "pálcika", "szelet" és egyéb fantázianeveken. Mindezek miatt az idei évi forgalmakat az egyes termékkategóriákon belül nehéz összehasonlítani a megelőző évekkel.
A Hússzövetség a Európai Unión (EU) belüli szabad árumozgás miatt megbízható adatokkal nem rendelkezik a húskészítmény importról. Az élelmiszerkönyv változása befolyásolta a piaci helyzetet, az import termékek esetében nehezebb a jogszabályi előírásoknak való megfelelés ellenőrzése a belföldön gyártott termékekhez képest. Ezért a magyar gyártók attól tartanak, hogy a szigorú szabályozásnak nem teljesen megfelelő, ám olcsóbb importtermékek kerülnek a polcokra olyan termékneveken, amely neveket a magyar gyártók nem használhatnak ugyanolyan összetételű termékekre.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Meghívó (x)
XXVII. közgyűlését tartja az MGYOSZ
-
Műtárgyak, mint befektetés: trend vagy lehetőség? (x)
Rolex és Vaszary uralják ma az értékkövető piacot
Portfolio Gen Z Fest 2025


