Az okoseszközökkel történő fizetés során alacsonyabb az adatokkal való visszaélés kockázata.
A vásárlás során a pénztárnál szinte mindig elhangzik a készpénzzel vagy kártyával kérdés. Számos helyen azonban még nem adott a lehetőség a kártyás fizetésre. Kérdés, hogy az átlag fogyasztó egyáltalán igényli-e ezt a fizetési formát és ha igen, akkor már a reggeli kiflit vagy csak a nagyobb értékű vásárlásait egyenlíti ki a plasztikkal.
A vásárlás során a pénztárnál szinte mindig elhangzik a készpénzzel vagy kártyával kérdés. Számos helyen azonban még nem adott a lehetőség a kártyás fizetésre. Kérdés, hogy az átlag fogyasztó egyáltalán igényli-e ezt a fizetési formát és ha igen, akkor már a reggeli kiflit vagy csak a nagyobb értékű vásárlásait egyenlíti ki a plasztikkal. Az OTP Bank a szeretlekmagyarorszag.hu portál szerkesztőségével közösen részletesebben is körüljárta a kérdést.
A több mint 1500 olvasó megkérdezésével készült online felmérés, többek között arra kereste a választ, hogy a megkérdezettek kártyával vagy készpénzzel szeretnek inkább vásárolni, mekkora összegű tranzakciókra használják a kártyájukat. Az is kérdés volt, hogy hányszor ütköztek akadályba, amikor kártyával fizettek volna.
A nem reprezentatív felmérésből kiderült, hogy a válaszadók több mint 77 százaléka előnyben részesíti a kártyás fizetést, és mindössze 11 százalékuknak nem számít, mivel fizet. A kártyás fizetés gyakoriságával kapcsolatban az olvasók több mint fele (54%) válaszolta azt, hogy szinte mindig kártyával fizet, és mindössze 2 százalékuk jelölte meg, hogy sosem fizet bankkártyával. Ha pedig bankkártya, a felmérés arra a kérdésre is kereste a választ, hogy milyen jellegű vásárlásokra használják azt. Kiderült, hogy a válaszadók több mint fele (53%) még a legkisebb összegű tételeket is kártyával fizeti ki, míg 4 százalékuk jelölte azt, hogy csakis online vásárlások során nyúl a kártyájához.
Felmerül a kérdés, hogy megtehetjük-e ezt mindenhol?
Az online felmérés azt mutatja, hogy bár évről évre javul a helyzet, a megkérdezettek több mint háromnegyedével (87%) már többször előfordult, hogy nem tudott kártyával fizetni. Ha pedig nem lehet kártyával fizetni, akkor a válaszadók közel harmada keres egy ATM-et, míg közel ötödük (15%) inkább sosem tér vissza az üzletbe.
JÓL JÖNNE 2,8 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 2 809 920 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 62 728 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 12,86%), de nem sokkal marad el ettől az MBH Bank 62 824 forintos törlesztőt (THM 12,86%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Annak kapcsán, hogy miért is szeretnek kártyával fizetni, a válaszadók többsége a gyors, egyszerű, biztonságos jelzőket jelölték meg az elsők között, de szempont a nyomon követhetőség is.
Látható, hogy igény lenne a kártyás fizetési lehetőségre, ám erre nincs mindenhol lehetőség. Ezt alátámasztani látszik egy kicsi, de annál aktívabb csoport, amelynek tagjai az egyik közösségi oldalon szerveződtek, és azt szeretnék elérni, hogy végre minden magyar üzletben elérhetővé váljon a kártyás fizetés lehetősége.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.