Sem az ingatlanpiac, sem a banki szektor egy-egy jelentős szereplője nem számít arra, hogy tömegek indulnának lakástakarék-pénztárt nyitni, hogy aztán üdülőre költsék a pénzt.
Kevesen tudják, de a lengyelek ontják magukból a bútorokat, a harmadik legnagyobb gyártók Európában és a világ negyedik legnagyobb exportőrei. Ez azért is ismeretlen sokak előtt, mert eddig többnyire beszállítóként dolgoztak más brandek keze alá, azonban ez megváltozott. Legalábbis már két üzletet is nyitott Budapesten az egyik legnagyobb lengyel márka, amely további 25-30 áruházzal tervez Magyarországon.
A magyar bútorkiskereskedelem elég koncentrált, a 2015-ben elért 125 milliárdos forgalom durván 80 százalékát három szereplő - az IKEA, Jysk és a KIKA - produkálta. És ez tavaly sem volt másképp, a topcégek tovább növelték bevételüket: az Ikea árbevétele 54 milliárd, a Jyské 31, a Kikának az üzleti év fordulónapjának megváltoztatása miatt csak az első negyedéves adatai elérhetőek, ez 6,4 milliárd, ami arányaiban szintén növekedést mutat.
Ezen, a rendkívül koncentrált piacon szeretne labdába rúgni a lengyel Abra Meble, amely egyébként a Steinhoff International csoport tagja. Az üzletláncnak az anyaországban több mint 100 boltja működik, amivel az egyik legnagyobb piaci részesedéssel bíró bútorforgalmazó.
Azonban ahogy a Jysk példája is jól mutatja, az intenzív expanzió kifizetődő stratégia lehet: a dán láncnak 2005-ben nyílt az első üzlete Magyarországon, ma pedig már 75 bolttal működnek, miközben 2015-ben már a második legnagyobb bútoráruház volt a forgalmi adatok alapján. Igaz, az intenzív terjeszkedés csak megfelelően tőkeerős szereplők számára lehet járható út, ám ez az Abra Meble mögött megvan. 2015-ös adatok alapján a lakberendezési piacon az Ikea, valamint az amerikai Wal Mart és Home Depot után a világon a negyedik, Európában pedig a második legnagyobb cég a dél-afrikai Steinhoff csoport.
JÓL JÖNNE 2,8 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 2 809 920 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 62 728 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 12,86%), de nem sokkal marad el ettől az MBH Bank 62 824 forintos törlesztőt (THM 12,86%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Jó hír lehet a lengyel lánc tulajdonosainak, hogy svéd versenytársuk csak a fiatalokat hozza igazán lázba. Legalábbis egy amerikai felmérés szerint a 25 és 35 év közötti korosztály vásárol előszeretettel a svéd bútorláncnál, az idősebbek már sokkal kevésbé vevők a "legóbútorokra". Bár a magyar viszonyok ettől eltérőek lehetnek, annyi bizonyos, hogy a lengyel lánc egyelőre felfelé ívelő szakaszban szál be a magyar piacra.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.