Kicsit butított változatban adják ki a legújabb VR-headsetet, de az ára egész baráti lesz majd. Igaz, itthon hivatalosan nem is forgalmazzák.
A virtuális valóság már jelen. Mutatunk pár érvet a VR mellett!
Ha az idei év legfontosabb technológiájára kell szavazni, mi a virtuális valóságot választjuk. Ezért összegyűjtöttünk néhány érvet, hogy miért érdemes még az idén beruházni néhány VR kiegészítőbe.
1. Bővülő piac, bővülő lehetőségek
A virtuális valóság olyan horderejű innováció, amely - akárcsak korábban a televízió vagy az okostelefon - teljes egészében átalakítja az életünket és a tartalomfogyasztási szokásainkat. A Gartner piackutató cég becslései szerint 2018-ra világszerte több mint 25 millióan rendelkeznek majd VR készülékkel. A VR-technológia növekedése robbanásszerű: az idei évi forgalmát a Deloitte 1 milliárd dollárra becsüli, amiből 700 millió dollár a VR-képes eszközök értékesítéséből, a fennmaradó összeg pedig a virtuális valóság tartalmakból származik majd. A technológiától ígéretes üzleti lehetőségeket várnak: a kockázati tőkebefektetők csak az idei év első negyedévében 1,2 milliárd dollárt fektettek a különböző virtuális és kiterjesztett valósággal foglalkozó startupokba.
2. Tudta? A szelfi már nem menő!
Az ’80-as és ’90-es évek szülötteinek, azaz az Y generációnak már nem az anyagi javak jelentik a státusz és a siker szimbólumait: ők az élményeket részesíti előnyben a tárgyak helyett. A látványos, közösségi média felületeken megosztható és irigylésre méltó tapasztalatokat tartják a legértékesebbnek. Számukra a Facebook lájkok, az Instagram kedvelések száma és a retweetek a siker fokmérői. A Samsung felméréséből például kiderül, hogy ezen generáció csaknem minden tagja (97 százaléka) megosztja utazás során szerzett élményeit a közösségi média felületein, 73 százalékuk pedig legalább napi egyszer posztol a nyaralása alatt. Ennek megfelelően a jelenlegi 16-36 éves korosztály már nem elégszik meg az egyszerű szelfikkel, minél látványosabban és valósághűbben szeretné megmutatni és megosztani élményeit, erre pedig jelenleg a 360 fokos fotók és videók a legalkalmasabbak. Így mindenkinek, aki szereti követni vagy formálni a trendeket - legyen bármelyik korosztály tagja - érdemes beszereznie egy 360 fokos kamerát és megismerkednie a virtuális valóság világával.
3. Virtuális valóság tartalmat gyártani még sohasem volt ilyen egyszerű
A leggyakrabban felmerülő érv a virtuális valóság ellen, hogy még nincs elegendő elérhető tartalom a VR-headsetekre. Ez azonban tévhit: a Samsung már 2016. februárjában, a mobil világkongresszuson (MWC) bemutatta elő 360 fokos kameráját, a Gear 360-at, amellyel mi magunk is könnyedén készíthetünk virtuális valóság tartalmakat. Az így elkészült 4K felbontású videókat és 25,9 megapixeles fotókat azonnal megoszthatjuk barátainkkal és ismerőseinkkel Samsung telefonunk segítségével. Nekik nincs is más dolguk, mint egy Samsung Gear VR szemüveghez csatlakoztatni okostelefonjukat, és máris az eseményeink középpontjába kerülhetnek. A Gear 360 kamerával és a hozzá tartozó virtuális valóság kiegészítőkkel azonban nem csak a karácsonyi családi fotóinkat és videóinkat dobhatjuk fel, hanem üzleti szempontból is nagyszerű befektetésnek bizonyulnak: segítségükkel a statikus képekhez viszonyítva lenyűgözőbben adhatjuk át márkaüzeneteinket, így a VR-eszközök várhatóan marketing szempontból is egyre nagyobb jelentőséggel bírnak majd.
(x)
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.