November közepéig 700 millió palackot, üveget és dobozt váltottak vissza Magyarországon az új visszaváltási rendszerben.
Az első félévben csaknem 50 százalékkal többet költöttünk határ túloldalán lévő áruházakban. A legkedveltebb vásárlási úticél Ausztria.
Sokkal többet költöttek a családok 2016. első félévében a határokon túli áruházakban, mint korábban. A különbség nem is kevés, hiszen a növekedés üteme 49 százalék volt, az előző év első feléhez képest. A bevásárlóturizmus javarészt az egynapos utazásokhoz kötődik, ami érhető, hiszen a cél a bevásárlás - írja közleményében a blokkk.com.
A bevásárló turista nyilván számol is, az árcédulák, a valutaárfolyamok és a benzinköltség alapján. A hazai piac zömében 27 százalékos áfakulcsa is felfelé húzza az árakon keresztül a bevásárlóturizmus mérlegét.
A webáruházas költekezés kiskereskedelmi ágát nézve (a KSH ezt méri, amiben például a pizza, vagy mozijegy megvásárlása már nincs benne) 2016. első félévében 131 milliárd forint értékű költekezést mért a KSH, aminek értéke ugyan nagyobb a bevásárló turizmusban elköltött 50 milliárd forintos összegnél, de bővülési üteme "csak" 30 százalék volt.
Ez annak tükrében is jelentős különbség, hogy a bevásárlóturizmusnak ellenlábasa a webáruház, hiszen az otthoni fotel kényelméből bármit meg lehet venni a határokon túlról az internet segítségével.
Melyik a legnépszerűbb vásárlási úticél?
Az egyes vásárlási céllal felkeresett országokat nézve természetes, hogy a szomszédbeliek áruházai viszik a prímet. Ausztria, ahol azért többnyire vaskosabbak az árcédulák, a legnagyobb pénztárca nyitogatója a határokon túlra kiruccanó magyar bevásárlóknak, a kinti költekezés közel 40 százalékos részarányával. Szlovákiában is sok pénz folyik el, de ennek összege már csak harmada az osztrákoknál elköltött összegnek. A szomszédokon túl Németország az egyetlen viszonylat, ahova még mennek bevásárolni magyarok, más távolabbi országba már nem. Feltehetően a használt személygépkocsi az egyetlen, aminek beszerzéséért messzebbre érdemes menni, de hát ennek is kialakult a saját üzletága, bár a kilométeróra üzletszerű tekergetése itt is, ott is nagy kockázatot jelent.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
A magyar bevásárló turisták célországai:
- Ausztria
- Szlovákia
- Ukrajna
- Románia
- Németország
Mennyit költünk külföldön?
2015-ben 73 milliárd forintot költöttek a magyarok a külföldi boltokban vásárlási portyázásaik során. Az eddigi növekedési ütem mellett feltételezhető, hogy éves szinten túllépheti a 100 milliárd forintos határt a külhoni vásárlás értéke.
A Magyarországra vásárlási céllal látogató külföldiek költekezésében egyébként nem tapasztalható az előbbiekhez hasonló megugrás. 2016. első félévében 74 milliárd forintot költöttek a magyar boltokban a bevásárló turisták, ami persze azért több az egy évvel ezelőtti első félévi 61 milliárd forintnál, ötödével, ami úgyszintén jelentősebb bővülés.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.