November közepéig 700 millió palackot, üveget és dobozt váltottak vissza Magyarországon az új visszaváltási rendszerben.
Vásárláskor nemcsak a megfelelő áruház kiválasztására érdemes figyelni, hanem arra is, hogy a boltok polcai eleve úgy vannak berendezve, hogy minél több pénzt hagyjunk a kasszáknál. A marketingesek ugyanis számos piszkos trükkel vesznek rá a plusz termékek megvásárlására és sokszor csak a boltból hazaérve döbbenünk rá, hogy olyan árukat is megvettünk, amire igazából semmi szükségünk sincs.
Amikor belépünk a boltokba, általában a fejünkbe vannak azok a termékek, amiket meg akarunk vásárolni, azonban az üzletek ravasz marketingesei mindent elkövetnek annak érdekében, hogy minél több dolgot tegyünk a kosarunkba. A hívogató csábításnak még akkor is nehéz ellenállni, ha ismerjük a piszkos trükköket, de akkor szinte lehetetlen, ha még azt sem tudjuk, mivel akarnak minket átverni.
Vásárlási limit
Előfordulhat (különösen akciós termékeknél), hogy korlátozza a bolt, hogy egy termékből hány darabot vehetünk egyszerre. Ezzel viszont azt az érzést keltik bennünk, hogy az adott termékből kevés van, ezzel pedig kívánatossá teszi azt, és nagyobb lesz az esélye, hogy megvásároljuk azt.
Szemmagasságban van a legdrágább termék
A magasabb pocokra helyezett drágább termékek talán a legkevésbé meglepőek, ezzel szinte mindannyian találkoztunk már a boltokban. A legdrágább áruk egyébként jellemzően szemmagasságban helyezkednek el.
Ajándék tévét sóznak ránk?
Az árusítóhelyek gyakran élnek azzal a trükkel, hogy akciózás helyett valamilyen ajándékot adnak pluszba, ha adott termékeket vesszük meg, vagy az elköltött összeg meghalad egy bizonyos limitet. Ezzel könnyen azt az érzést kelthetik bennünk, hogy jó üzletet csinálunk, pedig az ajándék értéke jellemzően kisebb, mintha 15-20 százalékkal olcsóbban kapnánk meg a vásárolt árukat.
Van, amikor a méret a lényeg
"A nagyobb kiszerelés olcsóbb" - szól az általános vélekedés, azonban a boltok sokszor éppen ezt használják ki. Újabban ugyanis már egyáltalán nem biztos, hogy ha a nagyobbat vesszük, akkor (egységre lebontva) olcsóbban vehetjük meg.
Leértékelt termék a polcsor elején
Mostanra már hozzászoktak a hazai vásárlók, hogy a polcsorok elején az akciós termékeket és a kiemelt ajánlatokat találják. Az áruházak viszont sokszor kihasználják ezt a berögzülést és a polcok elejére nem az akciós termékeket teszik, amit a szokás miatt így is sokan megvesznek.
JÓL JÖNNE 2,8 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 2 809 920 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 62 728 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 12,86%), de nem sokkal marad el ettől az MBH Bank 62 824 forintos törlesztőt (THM 12,86%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Extra polcok
Az áruházak időszakosan extra polcokat helyeznek el, például a bejárattal szemben. Ezek a rendszeres vásárlóknak szinte mindig felkeltik a figyelmét, így az adott terméket valószínűleg meg is vásárolják.
A kiárusított termékek
A kiárusított (vagy lejárat közeli) termékek általában egy külön helyen vannak összezsúfolva, így a legtöbb vásárló számára nem átláthatóak. Ez persze arra ösztönzi őket, hogy a többi áru felé továbbhaladjanak, így nem is használják ki a leárazás előnyeit.
Az impulzus pult
A pénztárak mellett a boltok impulzus vásárlásra ösztönző pultokat helyeznek el, amelyeken olyan termékek vannak elhelyezve (rágó, csokoládé stb.) amelyek tulajdonképpen nem szükséges termékek. A sorban várakozás miatt azonban nem ritka, hogy ezekről a pultokról mi is a szalagra tegyünk egy-két terméket.
Mit tehetünk a trükkök ellen?
- A legjobb megoldás, ha bevásárló-listát készítünk, és ehhez tartjuk magunkat.
- Az alsó polcokat is nézzük meg, könnyen lehet, hogy olcsóbban is megvehetjük ugyan azt, amit szemmagasságban találunk.
- Hiába kínálnak akciós termékeket, ha azokra nincs szükségünk (vagy csak egy és nem három kell belőle), akkor ne vegyük meg csak a leárazás miatt. Még így is jobban járunk annál, mintha megromlana az adott étel, vagy az ajándék ruhadarabot sosem hordjuk.
- Nem árt tisztában lenni azzal, hogy melyik termék melyik boltban a legolcsóbb, az interneten ugyanis a legtöbb termék már összehasonlítható. Az élelmiszer vásárlásakor viszont a saját tapasztalatunkra érdemes támaszkodni, érdemes egyszer ugyan azokat a gyakran vásárolt termékeket tesztszerűen több boltban is megvenni, majd ezután összehasonlítani az árakat.
- Ne dőljünk be a kedvező áraknak, nézzük meg, hogy egy termékért mennyit kell fizetni.
- Attól még, hogy feltűnő helyen van egy áru, még lehet, hogy nem akciós, sőt, lehet, hogy sokkal olcsóbbat is találhatunk nála.
- A leértékelt árukat türelmesen nézzük végig, sokszor ugyanis igen jó ajánlatokat találhatunk. Ha például pár órán belül eszünk meg egy két nap múlva lejáró joghurtot, akkor célszerű innen megvenni azt.
- Mindig, minden körülmények között kerüljük az impulzus pultról való vásárlást!
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.