November közepéig 700 millió palackot, üveget és dobozt váltottak vissza Magyarországon az új visszaváltási rendszerben.
Egyáltalán nem biztos, hogy itthon csaltak a tej áfájával a tartós tejek forgalmazói, de ettől azért még sikeres lehet az intézkedés, azaz, hogy csak a friss tej áfája csökken jövőre - véli a PWC Magyarország menedzsere. Farkas Gábor szerint a vásárlói szokásokat meg tudja változtatni a jóval alacsonyabb ár.
- jelezte Farkas Gábor.
A menedzser elmondta, az a kérdés, hogy úgy csaltak-e áfát a tejiparban, hogy Magyarországon, a magyar költségvetést károsították vagy valahol külföldön és a körhinta-csalás jellege miatt, ami egy tipikus csalásfajta az áfa rendszerében, Magyarországra öntötték le azokat az áfacsalt termékeket.
Farkas Gábor hozzátette: "a tej esetében nem annyira egyértelmű a képlet, mert a 18 százalékos tejáfa alacsonyabb volt, mint a környező országokban alkalmazott adókulcs. Ez felveti azt a kérdést, ha valahol, Szlovákiában, Romániában, ahol volt tejipari áfacsökkentés, magasabb az adókulcs, akkor a külföldi társaságok miért jönnének Magyarországra tejáfát csalni. Nekik jobban megéri egy külföldi állam költségvetését megkárosítani, és a környező országokban értékesíteni az áfacsalt termékeket. Ilyen módon kerülhetnek Szlovákiában előállított tejek a magyar piacra, jóval olcsóbban, mint amennyiért a magyar termelők elő tudják állítani. Ha ez így van, nagy kérdés, a magyar áfakulcs-csökkentés mennyire szorítja ki a csalókat vagy lényeges javulást az hoz majd, hogy az alacsonyabb áfakulcs nagyobb forgalmat fog generálni a magyar tejtermelőknek."
Az biztos, hogy az árcsökkentés után a fogyasztók elkezdik a keresni a termékeket. Ez egy olyan árelőny, ami megváltoztatja a szokásokat: sokan ahelyett, hogy egy hónapra előre bevásárolnának, gyakrabban mennek majd boltba friss tejért, különösen, hogy azt is gondolhatják, annak a minősége is jobb - hangsúlyozta Farkas Gábor.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.