November közepéig 700 millió palackot, üveget és dobozt váltottak vissza Magyarországon az új visszaváltási rendszerben.
Magyarországon minden második kártyabirtokos rendelkezik érintőkártyával. A Magyar Nemzeti Bank adatai is azt mutatják, hogy népszerű ez a fizetési mód: már minden harmadik bolti kártyás tranzakció történik egyetlen érintéssel. E fizetési mód terjedését segíti, hogy az MNB adatai szerint a vásárlók már több mint 63 ezer terminálnál fizethetnek országszerte egyetlen érintéssel a mindennapos vásárlásaik során az arra alkalmas bankkártyájukkal, okoseszközükkel vagy mobiltelefonjukkal.
A magyarországi felnőtt városi lakosok 92 százalékának van legalább egy bankkártyája, amit a legtöbben készpénzfelvételen kívül vásárlásra is használnak (81%) - derült ki a MasterCard legfrissebb fogyasztói felméréséből. Az egyérintéses fizetés terjedésének is köszönhetően a bankkártyák egyre gyakrabban kerülnek elő a pénztárcából, a kutatás résztvevőinek majdnem fele (46%) hetente legalább egyszer plasztiklappal fizet. A betéti kártyát használó fogyasztók válaszaiból az is látható, hogy az ilyen típusú plasztikok 36 százalékát hetente többször, vagy akár is naponta használják a magyarok.
Az MNB statisztikái azt bizonyítják, hogy az internetes kártyás fizetések száma is dinamikusan nő hazánkban. A bankkártya fizikai jelenléte nélküli, elsősorban az interneten bonyolított kártyás vásárlási forgalom mind darabszámban (közel 41 százalék), mind értékben (mintegy 52 százalék) jelentősen emelkedett egy év alatt. Ebből is látszik, hogy a bolti vásárlás során megszokott bankkártyás fizetési élményről, a kényelemről és a gyorsaságról nem szívesen mondanak le az internetes vásárlók sem.
- mondta Eölyüs Endre, a MasterCard Magyarországért és Szlovéniáért felelős igazgatója.
A kutatásban a kártyabirtokosok 42 százaléka vásárolt valamit az interneten az elmúlt két évben, 77 százalékuk az elmúlt fél évben is vett valamit online. Az interneten vásárlók 34 százaléka az online kártyás fizetést választotta a különböző fizetési módok közül (ez 3 százalékos növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest), míg 13 százalékuk a termék kézhezvétele után fizetett kártyával. A kutatás megállapította, hogy a futárnál való kártyás fizetésre rendkívül nagy igény mutatkozik, az online vásárlók 69 százaléka (a kártyát online fizetésre is használók 82 százaléka) nyilatkozta, hogy szívesen rendezné kártyával a futárnál a számlát, ha erre lenne lehetősége.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Az online vásárolt termékek és szolgáltatások toplistáját a repülőjegyek és az utazással összefüggő egyéb kiadások vezetik (33%), de szorosan mögöttük következnek az elektronikai cikkek (30%), a könyvek (29%) végül a mozi-, színház- és koncertjegyek (28%).
Az elektronikus fizetési módok folyamatos előretöréséhez hozzájárul az is, hogy egyre több magyar fizeti a közüzemi számláit elektronikusan. A csoportos beszedéssel (39%) és az online átutalással (19%) történő fizetések aránya is jelentősen emelkedett a kutatás szerint. A bankkártyás csekkbefizetés egy év alatt a duplájára nőtt, annak köszönhetően, hogy 2015 nyarától díjmentessé vált a bankkártyás csekkbefizetés a Magyar Postán. A felmérésből kiderült, hogy a díjmentes kártyás fizetési lehetőség jól ismert a lakosság körében, a postán készpénzzel fizetők 52 százaléka hallott már az új lehetőségről.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.