November közepéig 700 millió palackot, üveget és dobozt váltottak vissza Magyarországon az új visszaváltási rendszerben.
Pontosan egy éve él a vasárnapi zárva tartás - emlékeztet mai cikkében a Dívány. A portál megnézte, a nagyobb áruházak hogyan tudtak alkalmazkodni a kialakult helyzethez.
2015. március 15-től él a nagyobb boltokra vonatkozó vasárnapi zárva tartás, amely egyértelműen megosztja a magyarokat - de népszavazás egyelőre tuti, hogy nem lesz a témában.
A nagyobb áruházak persze elegánsan viselik a megszorítást, mutajuk, mit reagáltak a Dívány megkeresésére:
- Aldi: "Mintegy 200 új termékkel bővítettük kínálatunkat, a tavalyi évben országosan mind a 107 üzletben mintegy 3,5 milliárd forintos beruházással kialakítottuk az Azon melegében látványpékségeket, illetve a megváltozott táplálkozási igényű vásárlók számára jelentős segítséget kínáló termékeink körét is folyamatosan bővítjük" - mondta el az Aldi sajtóosztálya.
- Auchan: Az Auchantól megtudták, hogy hónapról hónapra alkalmazkodtak a változó vásárlói szokásokhoz az elmúlt évben és folyamatosan elemezték, hogy adott napokon mely napszakra tevődtek át a vásárlások. Ezzel sikerült optimalizálni a munkavállalók beosztását, illetve az optimális gyártási mennyiséget a pékségben, cukrászatban és a hentesáruk területén.
- Spar: A vasárnapi vásárlások elsősorban péntekre és szombatra, valamint hétfőre tevődtek a hálózatban. Az Auchanhoz hasonlóan ők is megvizsgálták, hogy a szabad vasárnapokat hogyan használják fel, amihez a boltok marketing támogatást is kapnak, ráadásul a 400 áruházukból több is nyitva tarthat vasárnaponként.
- Tesco: A vásárlók jóval tudatosabbak lettek. A vásárlási frekvencia csökkent, de adott vásárlás alkalmával jóval több az egy főre eső költés, mint azelőtt, így készülve a hétvégére. Náluk is a zárva tartás előtti és utáni napok erősödtek a leginkább. "A nagyobb átlagköltést az is segítette, hogy a kiskereskedelmi forgalom szignifikánsan nőtt az egész év folyamán, csakúgy mint a fogyasztói bizalmi index és a GDP, tehát a vásárlók alapvetően optimistábbak a jelenükkel és jövőjükkel kapcsolatban, ami a fogyasztásban is meglátszik" - mondta a portálnak a Tesco sajtóosztálya.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.