November közepéig 700 millió palackot, üveget és dobozt váltottak vissza Magyarországon az új visszaváltási rendszerben.
Az elmúlt években Magyarországon is megjelent egy újabb célcsoport a kozmetikai piacon: a férfiak. És már messze nem csak a dezodorokról, tusfürdőkről, borotválkozás utáni arcszeszekről beszélhetünk.
A statisztikák szerint egyre többet költünk kozmetikumokra és háztartási vegyi árukra. Kozmetikumból a boltok bevétele 6 százalékkal, mintegy 230 milliárd forintra nőtt idén január-augusztus között. Mennyiségben 1 százalékkal adtak el többet, mint a tavalyi első nyolc hónap során. - derül ki a Nielsen kutatócég Kiskereskedelmi Indexéből.
Az átlagot jóval meghaladó, kétszámjegyű növekedést értékben főleg testápolóknál és kozmetikumoknál regisztráltak: például tusfürdő, dekor kozmetikum, testápoló krém, arc- és szemránckrém valamint parfüm esetében.
Érdekes trend Magyarországon, hogy a férfiak is egyre többet költenek a szépségükre: már messze nem csak a dezodor-tusfürdő-after shave trió a nyerő, hanem például az arcápolás is egyre fontosabb.
Míg tíz évvel ezelőtt ritkaságszámba ment, ha egy férfi magának vásárolt kozmetikumot, ne adj isten elment egy kozmetikai kezelésre, a kozmetikai szakemberek ma már azt tapasztalják, hogy egyre kevésbé számít tabunak ez a kérdés, és a férfiak - úgy, ahogy a divat többi területén is - egyre érdeklődőbbek, ha a külső igényesség kerül terítékre.
Ha megnézzük a drogériák kínálatát, a férfi részlegen találhatunk arclemosókat, bőrradírokat, nappali és éjszakai arcápoló krémeket, arcolajokat, sőt, még kimondottan férfiaknak készült szemránckrémeket is. A nagy láncok, mint a dm vagy a Rossmann boltjaiban nem csak a nagy nemzetközi márkákat - Nivea, L’Oréal, Vichy - találhatjuk meg, hanem sajátmárkás termékcsaládokat is piacra dobtak férfi arcápolás kategóriában. Ez is azt mutatja, hogy egyre nagyobb igény van ezekre a termékekre.
A magyar márkákat is keresik
- mondta el a Pénzcentrumnak Feller Adrienne szépségterapeuta mester, az Adrienne Feller márka megteremtője.
JÓL JÖNNE 2,8 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 2 809 920 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 62 728 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 12,86%), de nem sokkal marad el ettől az MBH Bank 62 824 forintos törlesztőt (THM 12,86%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
A magyar cégnél azt érzékelik, hogy egyre többen nyitottak a napi szintű arcápolásra. Ez az igény számos, kifejezetten a férfiak számára kifejlesztett szépségápolási terméket hívott életre - ilyen például a magyar luxuskozmetikai cég Pour Homme termékcsaládja. Fontos, hogy ne csak a termékek összetétele és hatóanyagai, hanem az állaguk és textúrájuk is tökéletesen illeszkedjen a férfi bőrhöz, hogy használatuk kényelmesen beilleszthető legyen a napi rutinba.
Így vásároljunk
Feller Adrienne a hölgyeknek azt tanácsolja: ha párjukat szeretnénk karácsonyra egy szépségápolási termékkel meglepni, az első és legfontosabb annak felmérése, hogy mennyi időt áldoz magára, azaz csak egy, vagy akár több kozmetikum is belefér a napi bőrápolási rutinjába. Ha ezen a téren még "kezdő" férfival állunk szemben, találjuk meg azt az univerzális terméket, aminek a használata több kozmetikumot is kiválthat (például egy jó hidratáló krém az arc több területére is alkalmazható, de akár még a kéz ápolására is bevethető).
Abban az esetben, ha kedvesünk többféle termék használatára is nyitott, nézzük meg, hogy bőrének milyen ápolásra van szüksége (ránctalanítás, táplálás, hidratálás, gyulladáscsökkentés például borotválkozás után, stb.) és ez alapján válogassunk össze egy termékcsomagot.
A szakértő szerint fontos szempont lehet az is, hogy természetes, szintetikumoktól mentes kozmetikai termékeket vásároljunk, hiszen a férfiak bőre és szervezete is éppoly érzékeny, mint a nőké. A szépségterapeuta szerint a gondosan válogatott, 100 százalékban természetes növényi anyagokból készített termékek a szaglás útján és a bőrön keresztül támogatják a szervezet öngyógyító folyamatait és harmonizálóan hatnak a lélekre. Általánosságban azt is elmondhatjuk, hogy a természetes kozmetikumok a bőr működésével szinkronban, hosszabb távon fejtik ki a hatásukat, lépésről-lépésre állítják vissza a bőr természetes egyensúlyát.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.