November közepéig 700 millió palackot, üveget és dobozt váltottak vissza Magyarországon az új visszaváltási rendszerben.
Semmitől sem riadnak vissza a szupermarketek, ha bevételről van szó. Különböző titkos trükkökkel igyekeznek rávenni arra, hogy még többet költs náluk.
Gondolkodtál már bármikor is azon, hogy csak egy-két dolgot szerettél volna vásárolni, aztán mire a kasszához értél, már tele volt a kosarad? Ne lepődj meg rajta, a szupermarketeknek nagyon jó pszichológiai módszerei vannak arra, hogy hogyan költs többet náluk.
Nézzük, mik ezek:
1. Nagyobb kiszerelések
Minél nagyobb kiszerelésben kapható valami, annál inkább vásárlásra ösztönöz. A legújabb felmérések szerint szívesebben vesz meg a vásárló egy nagyobb kiszerelésben kapható terméket, holott nem biztos, hogy a normál kiszerelésben kapható termék feltétlenül drágább. Fontos, hogy mindig csak annyit vásároljunk, amennyire feltétlenül szükségünk van!
2. Hatalmas bevásárlókocsik, kosarak
A bevásárlókocsik, kosarak méretének növekedése sem véletlen, ugyanis minél nagyobb a kocsi mérete, hajlamosak vagyunk annál többet belepakolni. Kutatások szerint körülbelül 40 százalékkal nőtt a fogyasztás a bevásárlókocsik méretének növekedésével. Mi a megoldás? Vegyünk kisebb kosarat bevásárlásnál.
3. Előre csomagolt zöldségek és gyümölcsök
Bár nagyon gusztusosan néz ki, nem kell előkészíteni, és külön dolgozni vele, amivel időt spórolhatunk, ugyanakkor jóval többe kerülnek. Anyagilag jobban járunk, ha egészben, frissen vesszük meg, és magunk készítjük elő otthon.
4. Édességek és magazinok a pénztárnál
Az sem a véletlen műve, hogy az édességek és a magazinok a pénztáraknál vannak elhelyezve. Mialatt a sorban állunk, nagyobb eséllyel csábulunk el.
5. Édes illatok
A virágok, pékáruk gyakran vannak az áruházon belül a bejáratnál elhelyezve. Így amint belép a vevő, érzi az édes illatokat, amik nem csak jobb hangulatot teremtenek, hanem a nyálmirigyekre is hatással vannak, így ösztönözve az impulzusvásárlásra.
6. Soha nem tudod, mit hol találsz
A szupermarketek időről-időre átrendezik a polcokat. Ennek csupán az az oka, hogy ha nem tudod, mit hol keress, többet járkálsz a boltban, több időt töltesz el, és nagy valószínűséggel többet is vásárolsz.
7. A legfontosabb termékek hátul vannak
Azok a termékek, amelyet mindennapjaink során használunk, és szükségesek számunkra, általában leghátul, vagy valahol a szupermarket közepén vannak elhelyezve. Hasonló okai vannak ennek is, mint az előző trükknek. Ha tovább keresel, tovább maradsz, több terméket látsz, és nagy valószínűséggel több dolog landol a kosaradban.
8. A szemmagasság-trükk
Azokat a márkásabb és drágább termékeket, amiket elsősorban el szeretnének adni az üzletek, szemmagasságba helyezik el a polcokon, így elsőnek azon akad meg a fogyasztók szeme. Érdemes az alsóbb polcokat is szemügyre venni, ugyanis az olcsóbb, de minőségében hasonló termékek ott vannak "elrejtve". A gyerekekre is gondoltak természetesen, az édességek és játékok polcainál okkal kerülnek lejjebb a drágább termékek.
9. Ravasz "akciós" újságok
Nem feltétlenül jó vásár, ha azokat a termékeket vásároljuk meg, amiket az akciós újságokon, szórólapokon ajánlanak, ugyanis előfordul, hogy valójában nem is akciós az adott termék. Érdemes résen lenni!
10. Klubkártya és vásárlói hűség
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Nagyon okos dolog a bevásárlóközpontok részéről, hogy klubkártyával, és személyre szabott kedvezményekkel kedveskednek a vásárlóiknak. Valójában azonban ez csak a vásárlói hűség kialakítása miatt van, hogy legközelebb is abban az üzletben vásároljanak. Természetesen ez a vásárlóknak sem kedvezőtlen, de nem kell emiatt feltétlenül egy adott üzlethez ragaszkodni.
11. A színek ereje
Akárcsak az illatok, a színek is hatással vannak a hangulatunkra. A pozitív hangulat pedig a vásárlási kedvre, azáltal a fogyasztásra is jó hatással van. A kék bizalmat ébreszt, a zöld frissességet kelt, a piros figyelemfelkeltő, míg a citromsárga derűsebb hangulatot ébreszt.
12. Pszichológiai árképzés
Miért nem kereken 2000 forint valami, miért 1999, amikor már az 1 forintost régen kivonták a forgalomból? Ilyen esetekben automatikusan lefelé kerekít a vásárló, tehát a fogyasztó olcsóbbnak értékeli az adott árucikket.
13. Kóstoltatás, ingyen minta
A kóstoltatás és az ingyen termékminták ügyesen rá tudják venni a vevőket arra, hogy megvegyék az adott terméket, akkor is, ha az elvileg nem volt a listán. Ha pedig valamit ingyen ki lehet próbálni, akkor az esetek többségében a vásárlás iránti elkötelezettség is nő.
14. Nagybevásárlás
Talán azt hiszed, hogy sokat megspórolhatsz, ha csinálsz egy nagybevásárlást, és mindent megveszel előre az egész hétre. Még ha ez így is van, akkor is igaz, hogy ha több dolgot vásárolsz, hajlamosabb vagy többet fogyasztani, amiben az üzletek is reménykednek.
15. Zene
Valójában a kellemes háttérzene is jól megtervezett pszichológiai hadviselés, ugyanis direkt úgy választják meg a számokat, hogy egy nyugodt, vidám hangulatba kerüljenek a vásárlók. A túl gyors zene ugyanis felpörget, és gyorsabb vásárlásra ösztönöz, míg a lassabb dalok az ott időzésre buzdítanak.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.