November közepéig 700 millió palackot, üveget és dobozt váltottak vissza Magyarországon az új visszaváltási rendszerben.
Nem csak a trükkös mérlegek jelentenek veszélyt a pénztárcánkra: a boltokban több olyan eszközzel is találkozhatunk, amelyekkel meglepően könnyen becsapják a vásárlókat. A Pénzcentrum mutatja az 5 legkeményebbet.
5. Minden ötödik áruházi mérleg többet mér
Kedden robbant a bombahír: hatósági vizsgálatok szerint egy vásárlásnál átlagosan 207 forinttal kellett többet fizetni a szabálytalan mérés miatt. A tapasztalatok szerint leggyakrabban az élelmiszer-áruházláncokban, és a kisebb élelmiszerüzleteknél fordult elő, hogy többet mutatott a mérleg.
A többletszámolás oka a legtöbb esetben az volt, hogy a mérést végző alkalmazottak a termék tömegébe a csomagolóanyagot is belemérték. Ez pedig szabálytalan, az a kereskedő, aki így jár el, megtéveszti a vásárlókat - hívta fel a figyelmet a fogyasztóvédelmi hatóság.
Szintén jogsértő, amikor a valódi mennyiségnél azért mutat többet a mérleg, mert az pontatlanul van beállítva. Volt, hogy kisebb súlypótló eszközzel trükköztek az üzletben, vagy a méréshez manipulált súlyt használtak. Előfordult az is, hogy a méréshez használt súly aljára tettek egy érmét, amely miatt már nem a valós mennyiséget mutatta a műszer. De arra is volt példa, hogy kitámasztották a mérleget, hogy másként billenjen, az így mért mennyiség sem valós.
4. Furcsa leárazások
Különösen a ruházati boltokban találkozhatunk azzal, hogy az akciós időszak, kuponos hétvége előtt kicsit felpumpálják az árakat. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy egy magasabb összegből jön le a kedvezmény.
A vásárló így könnyen belefuthat abba, hogy a kedvezményes ár valójában annyira nem is kedvezményes. Azok a boltok, amelyek már az akciós szezon kezdetén 70-80 százalékos árengedményt kínálnak, szinte biztosan felpumpálták az árakat az akció előtti napokban.
3. Egyre kevesebb van benne
Ez nem feltétlenül a kereskedők, hanem általában inkább a gyártók hibája: a "százas" papírzsebkendő igazából már csak "kilencvenes", mert az évek során eltűnt néhány darab a csomagolásból. A cigarettásdobozban az évtizedeken át megszokott 20 helyett csak 19 szál füstölnivaló bújik meg. A korábban két decis tejfölös pohárból "elpárolgott" fél deci.
Persze van példa növekedésre is, igaz, nem pozitív példáról van szó. A WC-papír kartongurigájának átmérője megnőtt ugyan, csakhogy emiatt kevesebb lapot tekernek rá, mert a tekercs átmérője nem nőtt.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 173 855 forintot 20 éves futamidőre már 6,54 százalékos THM-el, havi 141 413 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a K&H Banknál 6,64% a THM, míg a CIB Banknál 6,68%; a MagNet Banknál 6,75%, a Raiffeisen Banknál 6,79%, az Erste Banknál pedig 6,89%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
2. Biztos, hogy megéri?
Tipikus lehúzás, hogy drágább a termék, ha többet vásárolnunk egyszerre - pedig az áruházláncoknak elvileg ilyenkor kellene a legnagyobb kedvezményeket adniuk. Előfordult olyan eset, ahol megduplázták egy joghurt darabonkénti árát arra az időszakra, amikor tízesével (elvileg) olcsóbban lehetett volna megvenni. Az akció végeztével érdekes módon a joghurt ára is visszaesett a felére.
1. A nagyobb kiszereléssel jobban járunk?
Sokszor már automatikusan nyúlunk a polcon a nagyobb kiszerelésű termékhez, mert azt gondoljuk: a nagyobbal jobban járunk. Lehet, hogy ilyenkor a végén többet fizetünk, de úgy érezhettük, jól döntöttünk, mert sokkal többet kaptunk a pénzünkért, mintha a kisebbet választottunk volna.
Ellenben nem pihenhetünk, a boltban továbbra is mindig nézzük meg az egységárát a termékeknek. Ugyanis megdőlni látszik a nagyobbal jobban járunk gondolat.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.