0 °C Budapest

Támadja a Tesco a Lidl-t és az Aldit: jön a boltok háborúja?

2015. január 30. 06:01

A briteknél egyértelműen a diszkontokat, azaz a Lidl-t és az Aldit támadja a Tesco: nálunk egyelőre nincsenek ilyen konkrét tervek az áruházlánctól - pedig a hipermarketekben egyre kevesebbet vásárolunk.

Árcsökkentésekkel és a szolgáltatások javításával akarja visszacsábítani vásárlóit a Tesco: az áruházlánc meglehetősen nehéz helyzetben van anyaországában, Nagy-Britanniában: a klasszikus üzletláncokhoz hasonlóan szenved a diszkontok megjelenésétől és gyors terjeszkedésétől. Az Aldi és a Lidl egyre nagyobb szeletet hasít ki ugyanis a piaci tortából.

Négy hónapja van munkában a Tesco új vezérigazgatója, Dave Lewis, aki költségcsökkentésekkel és új stratégiával próbálja meg kihúzni a bajból a problémákkal küszködő brit kiskereskedelmi óriást.

Elsősorban a diszkont láncokat támadja be, akik nagyrészt felelősek azért, hogy a társaság piaci részesedése zuhan.

A két rivális sikereit látva az alacsony ár lesz a Tesco új stratégiájának a középpontjában. Nem valószínű, hogy a Tesco termékek sorával meg tudja majd verni árban a diszkont láncokat, de csökkenhet az árkülönbség és néhány termékkel rivalizálhat, így összességében versenyképesebb lehet - írta nemrég a Reuters hírügynökség.

Az új vezér abban bízik, hogy végül többet költenek majd a vásárlók náluk, miután a néhány olcsó termék miatt bemennek a fogyasztók. A Tesco ugyanis széles termékválasztékkal bír, valamint a kiszolgálásnak és az online rendelés is előnyt jelent. Már karácsony előtt elkezdte a leárazásokat a Tesco és januárban tovább folytatta: összesen 380 saját márkás termékén átlagosan 25 százalékkal csökkentette árait.

Mi a helyzet Magyarországon?

Kíváncsiak voltunk, Magyarországon is lehet-e hasonló lépésekre számítani. Megkérdeztük a Tescót, nálunk is várhatóak-e hasonló lépések, tervezik-e a saját márkás portfólió szélesítését, vagy jelentősebb árcsökkentést Magyarországon is.

Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!

A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)

A Tesco sajtóosztálya a Pénzcentrumot arról tájékoztatta, fontosnak tartják a diszkont áruházak jelenlétét és az általuk is létrejövő még élesebb versenyt a piacon. Úgy látják, ennek haszonélvezői egyértelműen a vásárlók. Ebben a versenyben a Tesco a saját stratégiáját követi: többféle vásárlási lehetőséget kínálnak a vásárlóknak, melynek a segítségével akár hétvégi nagybevásárlásról, akár hétköznapi kisebb bevásárlásról, akár a házhozszállításról van szó, hosszú távon és folyamatosan a lehető legmagasabb szintre emelik a vásárlói élményt.


Az áruházlánc úgy látja, több olyan eszközük is van, amivel versenyképesek a magyar piacon is: nagyobb választék, országosan egységes, kedvező árak, széles saját márkás és Tesco exkluzív termékkör, többcsatornás kereskedelem, vásárlói hűségprogramok, személyre szabott rendszeres Clubcard kedvezmények, kiváló vásárlói élmény. Sajátmárkás termékkörük folyamatosan bővül és megújul, 2014-ben felfrissítették a Value márkát, a vásárlók megismerhették a Finest termékcsalád sok új termékét, folyamatosan folyik a termékfejlesztés.

Megemlítették azt is, hogy a Tesco-országok közül elsőként, bevezették az országos árazást, azaz minden Tesco boltban és áruházban ugyanazokkal a - hipermarketekben megszokott - árakkal találkoznak a vásárlók.

NEKED AJÁNLJUK
Kihívásból lehetőség – Innováció a nyelvtanulásban gyerekeknek (x)

A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.

Sokkal több magyar gyereket bántanak így: igazi kegyetlen világ ez, bárki óriási bajba kerülhet

A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.

Jön az V. Mindset Meetup hétvégén, építs te is kapcsolatokat, ne maradj le! (x)

Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.

Járt már homoktövis szüreten? Most megteheti! (x)

Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. november 22. péntek
Cecília
47. hét
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
REA 2024 SUMMIT – Powered by Pénzcentrum
A magyar Real Estate Agent találkozó a Kalmárok közreműködésével
Future of Finance 2024
Mi lesz a szerepe a pénzügyekben az AI-nak?
Sustainable World 2024
Zöld finanszírozási lehetőségek, befektetési döntések, ESG megfelelés
EZT OLVASTAD MÁR?