November közepéig 700 millió palackot, üveget és dobozt váltottak vissza Magyarországon az új visszaváltási rendszerben.
Nem kérnek a fogyasztók a mesterséges színezékkel, tartósítószerrel készült termékekből, derült ki a nemzetközi snackpiacot felmérő kutatásból, amelyben egyaránt vizsgálták az édességek és a sós termékek iránti vevői elvárásokat. A vásárlók háromnegyede természetes ízeket és összetevőket vár a gyártóktól, ezt fontosabbnak tartják, mint a termékek kalória, só vagy cukortartalmát. A világ szinte minden táján az édességek voltak a legnépszerűbb snackek 2014-ben, ez alól csak Észak-Amerika lett a kivétel, ahol az első helyen zártak a sós termékek.
A főétkezések között is egyre tudatosabban étkezünk, derült ki egy friss kutatásból, melyben a nemzetközi snackpiacot mérték fel. A vásárlók a snackek közül is azokat a termékeket keresik inkább, amelyek természetes alapanyagokból készülnek, és nem tartalmaznak mesterséges adalékokat. A fogyasztók fele a színezékek után a génkezelt alapanyagoktól és az ízfokozóktól tart legjobban, az alacsony szénhidrát- és sótartalom a válaszadók harmadának fontos. A természetesség iránti igény a gyerekek által fogyasztott snackeknél is tetten érhető.
- mondta el Szabó Gábor, a Chio termékeket is gyártó Intersnack piackutatási vezetője.
Ízlések és kontinensek
A vezető snack szerte a világon a csokoládé, de a kontinensek íztérképe korántsem egyforma. Európa és Latin-Amerika egyértelműen édesszájú, a déli kontinensen viszont csoki helyett a sütemények fogynak a legjobban. Nálunk a bolti édességek a népszerűek, ezekből 47 milliárd dollár értékben fogy el a piacon. A sós snackekből csak fele ennyi, így ezek a harmadik helyen állnak csak Európában, míg Ázsiában a szárított zöldséges ropogtatnivalók a legnépszerűbbek.
- tette hozzá Szabó Gábor.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Nagyon megy a mogyoró
Kérdéses, hogy a népegészségügyi termékadó 2011-es bevezetését követő zuhanást 2014-ben valóban sikerült-e megállítani a magyar piacon, vagy csak a labdarúgó világbajnokság által keltett keresletnek köszönhető, hogy a fogyasztás az idén nem csökkent. Persze, ez nem jelenti azt, hogy nőtt volna a magyar piac, csupán nem zuhant tovább. Ezzel párhuzamosan az európai sós snack piac az elmúlt évben 2,9 százalékkal bővült, a legnagyobb mértékben - 4,6 százalékkal - a magvak fogyasztása nőtt.
A ropik, perecek, krékerek a többi snackféleségtől kissé lemaradva csak 1,9 százalékkal voltak népszerűbbek, mint az előző évben. Ha pedig a kemencében sült, kizárólag természetes összetevőkből készült, sócsökkentett termékeket is figyelembe vesszük, akkor itt egyenesen 20 százalékos bővülésről beszélhetünk, amely messze meghaladja a teljes chipspiac 2,4 százalékos növekedését. A 3,6 kg-os európai átlagtól lényegesen elmarad a 2,4 kg-os egy főre jutó magyar snackfogyasztás, nálunk kevesebb sós snacket csak a románok, bolgárok és a baltiak esznek.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.