November közepéig 700 millió palackot, üveget és dobozt váltottak vissza Magyarországon az új visszaváltási rendszerben.
Nem nehéz megjósolni, hogy Valentin-nap, vagy Halloween után újabb amerikai "népszokás" hódíthatja meg Magyarországot. A Black Friday, azaz a vásárlás fekete pénteken idén már látványosan sok üzletet - és minden bizonnyal sok vásárlót is - megmozgat. Igaz, egyelőre nehéz elképzelni, hogy a magyarok is a boltok bejáratánál sátrazzanak néhány év múlva.
Ez nem az a fekete péntek
Elsősorban Amerikában fontos nap a mai - legalábbis a boltok és a vásárlók szempontjából. Ma van ugyanis a Black Friday, azaz a Fekete péntek, az a nap, amikor az áruházak jelentős kedvezményekkel, komoly árleszállításokkal várják a vásárlókat - legyen szó műszaki cikkekről, ajándéktárgyakról, ruhaneműkről. Maga az elnevezés egyébként arra utal, hogy az üzletláncok számára az év nagy része veszteséges (ezt a könyvelésben piros színnel jelölik), a karácsonyi csúcsszezon - azaz az év utolsó néhány hete - viszont átfordítja ezt nyereségbe: ezt jelölik feketével.
Mi történik ilyenkor az Egyesült Államokban? KATTINTS IDE a galériánkhoz!
A magyar boltosok is felfedezték
Kutatásokból tudjuk, hogy a magyar vásárlók kimondottan árérzékenyek, a leértékelésekkel hatásosan be lehet csalogatni őket a boltokba: háromból egy vásárló aktívan keresi az akciókat. Nem véletlen tehát, hogy a klasszikus leárazási időszakokon (karácsony utáni, nyári szezonális akciók) túl is keresik a boltok az alkalmat arra, hogy kedvezményekkel csábítsák be a vevőket. (Jó példa erre az elmúlt években egyre népszerűbb Glamour-napok, amikor zsúfolásig megtelnek a plázák.)
Idén azonban a Black Friday is egyértelműen megjelent a hazai boltokban, de leginkább a webshopokban. Több netes áruház már éjféltől kínálja akciós termékeit: a műszaki piac egyik legnagyobb szereplőjének számító Media Markt például webáruházában és boltjaiban is 10-20 százalékos kedvezményeket (és ingyenes szállítást) kínál például tévékre, laptopokra, okostelefonokra, háztartási gépekre.
A ruházati piacon - főleg a fiatalok körében kedvelt BP Shop hirdetése szerint akár 60-80 százalékos kedvezményt (és szintén ingyenes szállítást) kínál ruhákra, cipőkre, kiegészítőkre. Facebook-oldalukon több kommentelő arról számolt be, hogy már az éjszakai órákban vásárolt.
JÓL JÖNNE 2,8 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 2 809 920 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 62 728 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 12,86%), de nem sokkal marad el ettől az MBH Bank 62 824 forintos törlesztőt (THM 12,86%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Az egyik legnagyobb webáruház, a Shopline szintén különleges akciókkal készült a mai napra: műszaki cikkeket, könyveket, e-könyveket, játékokat, konyhai felszereléseket vásárolhatunk náluk akár 50 százalékos kedvezménnyel, de van olyan DVD, amit az eredeti ár harmadáért vehetünk meg.
A nagyobb lakberendezési láncok közül a Jysk rendez Fekete Hétvégét: náluk például 30-60% kedvezmény van a plédekre, 40-75% a paplanokra és a párnákra, de több bútort, kiegészítőt is leárazva vehetünk meg.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.