November közepéig 700 millió palackot, üveget és dobozt váltottak vissza Magyarországon az új visszaváltási rendszerben.
A magyar reklámok ötöde jogsértő, sokuk tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot mutat. A legtöbb problémás hirdetés a szórólapokon, plakátokon, és a reklámújságokban jelenik meg - derül ki a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH) frissen publikált jelentéséből. A (vizsgált) akciós hirdetések fele átverésnek bizonyult, nem volt igaz a "99 százalékos gyógyulási arány", de a "magyar termék" sem mindig annyira magyar. Szexfronton viszont nagyot javult a helyzet.
Idén február és augusztus között ellenőrizte a hazai reklámokat, hirdetéseket, pontosabban azok valóságtartalmát a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság, a kormányhivatalok fogyasztóvédelmi felügyelőségeivel.
A vizsgálat keretében a felügyelőségek összesen 1890 ellenőrzést folytattak le, ezek közül 366 reklámban találtak jogsértést. Az eredmény összességében 19 százalékos "kifogásolási arányt" mutat, ez egyébként némi javulást jelent az egy évvel korábbiakhoz képest.
Az NFH tájékoztatása szerint a reklámok ellenőrzése során a felügyelőségek a hirdetések lehető legszélesebb palettájának áttekintésére törekedtek. A hatóság elsődleges célja a fogyasztói érdekeket sértő tevékenységek kiszűrése, valamint ezek visszaszorítása volt. A reklámok harmadánál azt is külön vizsgálták, hogy a rajtuk, bennük szereplő árak valósak-e.
Tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat
Úgynevezett tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot 71 esetben állapított meg a hatóság. Ezek gyakorlatilag azok a reklámok, amelyek a fogyasztók megtévesztésére, döntésük kedvezőtlen befolyásolására alkalmasak. A tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok közé tartoznak a megtévesztő, valótlan tájékoztatások, az egymásnak ellentmondó feltételek, vagy az elhallgatott információk.
A kedvezmények, akciók ellenőrzésére idén is kiemelt figyelmet fordítottak a vizsgálat során, hiszen a fogyasztók még mindig az akciós hirdetésekben található információk - így például a termékek ára, mennyisége, tartozékai- alapján tájékozódva hozzák meg leginkább döntéseiket. Ezt igazolta, hogy a fogyasztóvédők a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok miatt indult eljárások több mint felét akciót hirdető reklámokkal kapcsolatban folytatták le. A vizsgálat során próbavásárlással ellenőrizték, hogy ténylegesen a meghirdetett akciós áron kerültek-e eladásra a termékek. talán nem meglepő, hogy az akciók felében (55 százalékában) jogsértést mutattak ki, azaz nem, vagy nem úgy létezett az akciós termék, szolgáltatás.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Az NFH vizsgálata szerint még mindig vannak problémák az árak feltüntetésével. A hirdetők sokszor nem jelölik az egységárat (például a 3,8 kilogrammos mosópornál a kilogrammonkénti árat), de sokszor hiányzik a bruttó, vagy a forintosított ár feltüntetése is.
Megtévesztő magatartást 14 esetben kifogásoltak a felügyelőségek. Előfordult például, hogy a "magyar termék" védjegyet, továbbá a "99 százalékos gyógyulási arány" vagy a "csapatunk a Magyar Belgyógyász Társaság főszponzora" állítást hamisan tüntették fel a hirdetésben, de sor került fogyasztói csoportok megtévesztő állításokat tartalmazó reklámozásának kivizsgálására is.
Szexfronton javult a helyzet
A fogyasztóvédelmi hatóság 11 alkalommal állapította meg szexuális ingerkeltésre alkalmas áru tiltott reklámozását újságokban és interneten megjelent hirdetésekben. Jó hír, hogy pornográf reklámmal, valamint szexuális szolgáltatás reklámjával nem találkoztak a fogyasztóvédők.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.