Vásárlási böjtre buzdít a Tudatos Vásárlók Egyesülete pénteken, a Ne vásárolj semmit! napon.
A karácsonyi vásárlási dömping előtt világszerte több mint 60 országban hívják fel a figyelmet környezetvédő és civil szervezetek a társadalom túlfogyasztására és a rossz fogyasztási szokásokra - közölte az egyesület szerdán az MTI-vel.
A Ne vásárolj semmit! nap a túlfogyasztás elleni jelképes tiltakozás. A kezdeményezéssel azt is tudatosítani kívánják, hogy a világ lakosságának 20 százaléka éli fel a Föld készleteinek 80 százalékát. A reklámok az emberek elégedetlenségét és mohóságát erősítik azzal, hogy elhitetik: akkor lesznek boldogok, szépek, naprakészek, ha minél több tárgyat birtokolnak - olvasható a közleményben.
Becslések szerint Magyarországon a "vásárlási mánia" a lakosság mintegy 5 százalékát érinti, a nők harmada lehet veszélyeztetett. A vásárlások átlagosan 40 százaléka az előzetes vásárlási szándékoktól függetlenül történek, ebben nagy szerepet játszanak az akciók és a marketing-trükkök. A hazai felmérések emellett azt is mutatják, hogy a vásárlók 55 százaléka hagyatkozik a boltokban hozott gyors döntésekre.
Magyarországon a háztartások jövedelmének legalább 23 százaléka élelmiszerre megy el, a megvásárolt étel 25-30 százalékát végül kidobjuk. Ez évente háztartásonként 100 kilogramm kidobott élelmiszert jelent.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.