A hagyományos decemberi "édes ünnepekkel" a minőségi édességek időszaka is beköszönt. A hungarikumnak számító szaloncukorból mi fogyasztók ebben a 4-5 hétben nagyjából 4000 tonnányit vásárolunk - tájékoztatta a Pénzcentrum.hu-t a Magyar Édességgyártók Szövetsége.
Az áruházak polcairól ilyenkor kerül a csizmákba az a 738 tonnányi szezonális édesség is, amely az éves csokoládé figura forgalom felét adja, és amelyre közel 2,5 milliárd forintot költöttek a magyar családok 2010-ben. Manapság már elsősorban a minőségi termékeket választjuk: a szaloncukorból a márkás, csokoládéból készült, esztétikus kiszerelésű állótasakos vagy dobozos kiszerelést, a figurás édességekből pedig főleg a tejcsokoládéból készült Mikulásfigurákat. A bizonytalan gazdasági környezet ellenére a gyártók továbbra is kiemelten figyelnek a minőségre.
A hungarikumnak számító szaloncukorból például fejenként egy tasak, összesen pedig kb. 4000 tonna, elsősorban zselés, vajkaramellás, marcipános, kókuszos, újabban pedig diós, mandulás, mogyorós, feketeerdő ízesítésű édesség kerül nemcsak a karácsonyfákra, hanem egyre inkább kínáljuk fogyasztásra. Erre az édességre összesen közel 5 milliárd forintot költünk. Vásárlásaink jelentős részében tasakos terméket választunk, kisebb hányadában pedig kimérve vagy dobozban vesszük meg a fáravalót.
Viszonylag rövid történetük ellenére a csokoládé figurák Magyarországon óriási népszerűségnek örvendenek, amit az is jól mutat, hogy a 2010. évi karácsonyi szezonban összesen 493 tonnányi figurás édességet vásárolunk, amelyekre 1,6 milliárd forintot költöttünk.
Az Édességgyártók Szövetségének tájékoztatása szerint a gyerekek csizmáiba kerülő klasszikus Mikulás figurákra ilyenkor mintegy 1,34 milliárd forintot, a növekvő népszerűségű, Adventi kalendáriumokra 278 millió forintot költünk, míg 256 millió forintot fordítunk az olyan üreges csokoládé figurákra, mint például a csoki díszek és egyebek.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
"A figurás édességek fogyasztásának fele a karácsonyi szezonra esik, ami azt jelenti, hogy ezen édességeket időben koncentráltan fogyasztjuk el. Ezért fontos az, hogy a fogyasztók ne csak az ár, de a minőségi szempontok figyelembevételével döntsenek." - emelte ki Sánta Sándor, az Édességgyártók Szövetségének elnöke. "Az élelmiszerbiztonsági előírásoknak megfelelő, minőségbiztosítási rendszerek előírásai alapján, jó minőségű és ellenőrzött alapanyagokból, megfelelő műszaki technológiával gyártott és szállított termékek fő ismertetőjegye a márka, a csomagolás és az ismert gyártó." - tette hozzá a szakember.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.