Miközben öt évvel ezelőtt a bankkártyahasználat elleni leggyakoribb érv az volt, hogy a plasztik kevésbé biztonságos, mint a készpénz, ma a kártyahasználat melletti három legfőbb érv egyike éppen a biztonság - derül ki a TakarékPont hálózat és a Xallis Consulting piackutató friss karácsonyi, a legfiatalabb banki ügyfeleket megszólaltató kutatásából. Ez egyebek mellett ismét alátámasztotta azt az egy ideje már jól látható tendenciát, hogy a fiatalok egyre inkább szeretnek kártyával, és más innovatív eszközzel fizetni. Meglepő eredmény ugyanakkor, hogy a 14-25 évesek az idén többet költenek el ajándékra karácsonykor, mint tavaly.
A megkérdezettek csaknem fele állította a december első hetében készített kutatás során, hogy több pénzt szán a következő hetekben ajándékokra, mint tavaly, 40 százalékuk ugyanannyit, míg mindössze 16 százalékuk jelezte, hogy kevesebbet. Azok közül, akik többet költenek, legtöbben 5-10 ezer forinttal növelik kiadásaikat a tavalyi évhez képest, de sokan legalább kétezer forinttal fizetnek majd ki többet karácsony előtt. A felmérés szerint a fiatalok igencsak bőkezűek az ajándékvásárlást illetően, átlagosan csaknem 23 ezer forintot költenek el. Legtöbben négy emberre szánják ezt az összeget, de sokan adnak legalább 2-3 embernek valamit. Az adatok alapján jól látható, hogy a piac a több, ám kisebb értékű ajándék felé tendál az idei évben.
Azzal kapcsolatban, jellemzően milyen fizetési eszközzel egyenlítik ki számláikat a vásárlók, kiderült, hogy a válaszadók harmada használ bankkártyát a fizetésre, és bár még mindig többen vannak, akik döntően inkább készpénzzel szeretnek fizetni, ez az arány a TakarékPont hálózat tapasztalatai szerint fokozatosan csökken.
A kutatásban válaszadó fiatalok csaknem 70 százaléka emelte ki a három legfőbb előny egyikeként a készpénz helyettesítését, míg nagyjából 50-50 százalékban jelölték meg a biztonságot és a kényelmet. Ötödük kiemelte, hogy ha kártya van nála, mindig annyit költhet, amennyit szeretne, és legalább ennyi megkérdezett gondolja úgy, hogy a plasztikkártya-használat egyfajta presztízst, eleganciát ad a vásárlásnak.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.