Nemrég egy újfajta értékesítési-vásárlási forma kezdett terjedni az interneten. Az alapötlete az, hogy hozzunk össze minél több embert, akik ugyanazt a terméket, illetve szolgáltatást szeretnék megvásárolni, viszonylag azonos időben és így együtt árkedvezményt tudnak kérni az eladótól.
Hazánkban az utóbbi két hónapban alapítottak két internetes oldalt (bonuszbrigad.hu; veddvelem.hu), ami a közösségi vásárlásra épít. A két internetes oldal összehozza a "több vevőt" az eladóval. Ha nem csak én veszek egy darab fényképezőképet, hanem rajtam kívül még másik 50 ember is, akkor összefogva kedvezményt kaphatunk az eladótól. Az alapkoncepciója a cégeknek első ránézésre hasonló, de a gyakorlatban és működési elvben vannak lényeges különbségek.
Megéri közösen vásárolni az interneten többek között: kis értékű rendelés esetén, ahol a postaköltséget érdemes megosztani (pl. póló, - könyvrendelés); nagy értékű elektronikai termékeknél, közös mozizásnál, étkezésnél, strandolásnál, vagy bárminél, ahol "a több, az egyben olcsóbb is" filozófia érvényesül.
A regisztráció és a vásárlás folyamata egyszerű
Mindkét internetes oldalon egy gyors, ingyenes regisztráció után tudunk vevőként is böngészni. A veddvelem.hu-n főként termékekhez, a bonuszbrigád.hu-n pedig szolgáltatásokhoz juthatunk hozzá akciós áron. Ha összejött az eladó által előírt megfelelő számú vevő, a tranzakció automatikusan érvényes lesz és a nyertesek értesítő e-mailt kapnak. Ezután a fizetés, szállítás, teljesítés menete már eltérő a két internetes cég tekintetében. Amíg a veddvelem.hu-n az ügyfelek és az értékesítők maguk intézik egymás között a folyamatot; addig a bonuszbrigád.hu-nál egy előre fizetős internetes rendszeren keresztül vagy bankkártyával, vagy átutalással azonnal fizethetünk. Utóbbi esetben, amennyiben sikeres a vásárlás, a fizetés után kapunk egy kupont cserébe, amit ki tudunk nyomtatni, majd később ennek felmutatásával igénybe vehetjük a szolgáltatást az eladónál. A kupon felhasználására megszabott időszak több hónap is lehet. Ez a módszer azért is jó az vállalkozásoknak, mert előre megkapják a pénzüket egy később teljesítendő szolgáltatásért cserébe.
A veddvelem.hu-nál többféle módon is fizethetünk termékünkért, ezért itt a bankkártyás, átutalásos változat mellett más is szóba jöhet. A folyamat még biztonságosabbá tételében még dolgoznak a cégnél. Például minden ügyletnél beépítenének egy előleges rendszert, így a már befizetett előleg miatt, később remélhetőleg nem állnak el az üzlettől a vevők.
Még egy lényeges különbség, hogy a bonuszbrigad.hu-n csak az internetes oldalon megtalálható szolgáltatások közül lehet választani, addig a veddvelem.hu-ra bárki tölthet fel terméket és toborozhat másokat, kik szintén ezt szeretnék megvenni. Az illető megadja mit, mennyit és mikor szeretne vásárolni. Ezután egy meghatározott időpontig bárki csatlakozhat, aki az adott termékből szintén szeretne kapni, így jön össze a mennyiségi kedvezmény. Tehát ez egy alulról szerveződő vásárlói közösség, ami kialakít egyfajta piacteret.
Az internetes cégek vezetői bizakodók
Mivel mindkét magyar cég elég fiatal még, így havi forgalmi, tranzakciós adatok nem állnak rendelkezésre. Annyit azonban sikerült megtudnunk a veddvelem.hu ügyvezetőjétől, Kovács Adriántól, hogy mintegy 1500 fős regisztrált tagjuk van jelenleg, aminek 10%-a értékesítő; a lezárt toborzások 15%-a sikeres volt, és 3,5 millió forint összegű tranzakció is történt, amin az ügyfelek együttesen 1 millió, fejenként több mint 30 ezer forintot spóroltak. Az értékesítendő termékek és szolgáltatások az eladók és tagok számával együtt folyamatosan növekszenek.
JÓL JÖNNE 2,8 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 2 809 920 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 62 728 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 12,86%), de nem sokkal marad el ettől az MBH Bank 62 824 forintos törlesztőt (THM 12,86%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
A bonuszbrigád.hu ügyvezető társtulajdonosa, Heller Gábor elmondta, hogy 5000 regisztrált tagja van az oldalnak. Az oldalon jelenlevő szolgáltatók száma egyre nő, a szerződéskötés folyamatos az új partnerekkel. Napról-napra több vállalkozás (étterem, kozmetikai szalon, stb.) csatlakozik a Brigádhoz, látván ezen értékesítési modell hatékonyságát és előnyeit. A vállalkozás eddigi tranzakciói főként fitness bérletekhez és éttermi szolgáltatásokhoz jutatták akár 50%-os kedvezménnyel is tagjaikat. Az internetes oldal maga keresi meg a partnereket, cégeket; velük közösen alakítják ki az ajánlat részleteit: mit adnak, mennyiért, hány vásárlót állítanak be minimumnak, stb. De bármely brigádtag javasolhat újabb szolgáltatókat a rendszerbe vételhez. A cég vezetője nagy jövőt lát ezen értékesítési forma előtt, melyet jól jelez gyorsuló ütemben növekedő taglétszámuk és a nemzetközi tendencia is.
A hirdető vállalatoknak megéri
Tovább vizsgálva azt láthatjuk, hogy az eladónak is kényelmes ez az értékesítési forma, hiszen a hagyományos reklámfelületek (nyomtatott sajtó, tévé, rádió), internetes hirdetések drágák és nem lehet nyomon követni hatékonyságukat. Senki sem tudja pontosan, hogy egy tévé- vagy újságreklám hány vevőt csábított el. Ezzel szemben az internetes közösségi oldalakon marketing költség nélkül értékesíthetik termékeiket a cégek, a tagok pedig egymást ösztökélhetik vásárlásra (hogy minél többen legyenek, minél nagyobb kedvezményt kapjanak) és a vállalatok pontos visszajelzést is kapnak kuncsaftjaik számának alakulásáról. Valamint nem kell az értékesítőknek egyesével felkutatni és meggyőzni minden egyes vevőt, ezt elvégzi a két internetes oldal és a tagok együtt. Így az vállalatokhoz már eleve egy nagyobb tételű megrendelés fog beérkezni.
A veddvelem.hu-n értékesítőként jelen levő Perfect Gsm egyik üzletvezetője, Vida Gábor is nagy reményeket fűzött ezen értékesítési formához. Az üzletvezető szerint fontos, hogy nem jár semmilyen egyéb költséggel, nagyobb mennyiséget értékesítenek egyszerre, valamint előleget kérnek ügyfeleiktől, amivel be vannak biztosítva. Azt azonban még nem tudják, mennyivel fog növekedni eladásuk az oldalon való hirdetés következtében.
A bonuszbrigád.hu-n hirdetőként jelen levő egyik budapesti étterem név nélkül nyilatkozó alkalmazottja szerint is van lehetőség a közösségi vásárlásokban. Viszont még nem számszerűsíthető, milyen haszonnal járhat ez. Szeretnének minél több vendéget magukhoz csábítani kedvezményes ajánlataikkal, de a nagy kérdés az, hogy a már egyszer hozzájuk betért ügyfelek közül, hányat tud megtartani az étterem, t ehát pusztán az akciós ár miatt egyszer tér-e be hozzájuk a kedves vendég, avagy máskor is ellátogat.
A közösségi vásárlás alapötlete Amerikába nyúli vissza, ahol a Groupon ötletgazda cég rekordidő alatt ért el milliárd dolláros értéket és a sikeren felbuzdulva ma már több mint 500 hasonló jellegű cég működig világszerte. Kelet-Európában 2010 nyarán indult el az első Groupon-koncepciót követő oldal.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.