2 °C Budapest

Komoly károkat okozott a BKV-sztrájk: hova még a tarifaemelés?

Pénzcentrum
2010. január 18. 08:47

A VEKE a károk megtérítését, a tarifaemelés visszavonását és a sztrájktörvény módosítását követeli. Súlyos vereséget szenvedtek az utasok és szenvedett a közösségi közlekedés ügye az elmúlt héten - derül ki a a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület közleményéből.

Az adófizetők pénzén játszadozó, az utasokat semmibe vevő városvezetés és kormánybiztos, BKV-menedzsment és az egymással is háborúzó szakszervezetek pulykapénz-színjátéka milliárdos nemzetgazdasági károkat okozott és havonta közel tízezer forintot fizető utasok százezreit hozta lehetetlen helyzetbe. A VEKE mindhárom felet felelősnek tartja a kialakult helyzetért és felszólítja mindegyiküket, kérjenek bocsánatot az utazóközönségtől, az adófizetőktől és teljes mértékben kártalanítsák őket!

A bocsánatkérésen túl azt is követeli a VEKE, hogy a havi bérletek érvényességét az elmaradt szolgáltatás napjainak számával hosszabbítsák meg, az éves bérlettel rendelkezőknek pedig 2011-ben ezzel arányos kedvezményt biztosítsanak. Elmaradt szolgáltatásnak tekinthető ugyanis a sztrájk hat napján túl a sztrájk előtti munkalassítás is, valamint azon esetleges napok, amíg a sztrájk után a Paraméterkönyv szerinti forgalmi rend helyreállítása maradéktalanul nem sikerül.

A VEKE a városvezetést is felszólítja, hogy a Fővárosi Közgyűlés januári ülésére terjesszék be a februártól esedékes, értelmetlen és káros, további utasvesztést eredményező tarifaemelés visszavonását! Álláspontunk szerint a kártalanításnak a bérletvásárlókon túl minden olyan munkáltatóra is vonatkoznia kell, akik bizonyíthatóan súlyos többletköltségekbe verték magukat a sztrájk miatt és minden olyan munkavállalóra, aki a szolgáltatás kimaradása miatt bizonyítható kárt szenvedett, például elvesztette állását.

Mindezen túlmenően a sztrájktörvény módosítását is szükségesnek tartják, mivel a közszolgáltatások körébe sorolt közösségi közlekedésnél garantálni kell az elégséges szolgáltatás biztosítását, mely az üzem jellegzetességei miatt a kibocsátott teljesítmény legalább 50 százaléka kell legyen, ágazatonként és területenként.


A rendszeres meghibásodások kiküszöbölése érdekében a főpolgármestert és a BKV vezetését is felszólítják, hogy közösen tegyenek kötelezettségvállalást a legrosszabb állapotú autóbusz és trolibusz típusok helyett megbízható minőségű, komfortos új járművek beszerzésére, továbbá az alkatrészellátás zavartalan biztosítására, a megfelelő létszámú karbantartó szakember felvételére! A január eleji tömeges jármű-meghibásodások rámutattak: a BKV karbantartási gyakorlataiban bőven van hiányosság és elmaradás, nem csupán a járművek életkorából adódnak a kimaradások, hisz a legújabb járművek is meghibásodtak.

Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!

A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)

Az immár hetek óta teljesen megbízhatatlan szolgáltatás nyomán borítékolható, hogy tovább fognak csökkenni a BKV jegyárbevételei, sokan autóra váltanak és meredeken nőni fog a bliccelők száma is. Az utasok lojalitása is megszűnt, mindhárom fél irányába. Az eredmény dugókban, környezetszennyezésben, időveszteségben, idegeskedésben, kevesebb BKV-bevételben és felbecsülhetetlen nemzetgazdasági károkban testesül tehát meg.

Nem a BKV-t kell megmenteni, hanem a budapesti tömegközlekedést. Ha kell, több, más szolgáltatóval és biztosan sokkal erősebb megrendelői és utasoldali kontrollal. A BKV megérett a totális változtatásra, züllötté és tarthatatlanná vált. Olyan közösségi közlekedési szolgáltatási rendszert kell létrehozni, ahol nincs az a szolgáltató, nincs az a szakszervezet, amely vissza tud élni a helyzetével és nincs az a politikus, amely fel tudná használni őket önös céljaira. Erre vannak európai példák, csak az szükséges, hogy ezeket észrevegyük és a közvélemény kikényszerítse az önös érdekeken való túllépést, az elengedhetetlen változtatást.

NEKED AJÁNLJUK
Kihívásból lehetőség – Innováció a nyelvtanulásban gyerekeknek (x)

A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.

Sokkal több magyar gyereket bántanak így: igazi kegyetlen világ ez, bárki óriási bajba kerülhet

A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.

Jön az V. Mindset Meetup hétvégén, építs te is kapcsolatokat, ne maradj le! (x)

Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.

Járt már homoktövis szüreten? Most megteheti! (x)

Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. november 21. csütörtök
Olivér
47. hét
November 21.
"Helló!" Világnap
November 21.
Halászati világnap
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
REA 2024 SUMMIT – Powered by Pénzcentrum
A magyar Real Estate Agent találkozó a Kalmárok közreműködésével
Future of Finance 2024
Mi lesz a szerepe a pénzügyekben az AI-nak?
Sustainable World 2024
Zöld finanszírozási lehetőségek, befektetési döntések, ESG megfelelés
EZT OLVASTAD MÁR?