Technikai szempontból jelentős előrelépés a 256 GB-os belső tárhely, valamint a két USB-C port is.
Játékkörképünk második részében a PC-s és konzolos piacot vesszük górcső alá. Megmutatjuk, melyek jelenleg a legnépszerűbb termékek, és azt is, mivel lehet az egész családot bevonni a játékba.
Menthetetlenül dübörög a karácsonyi vásárlási láz. Az év végi fogyasztási csúcsszezonban az elektronikai cikkek mellett leginkább a játékok kelendőek: a Pénzcentrum két héttel ezelőtti cikkében annak járt utána, mik lehetnek a játékpiac idei slágerei.
Karácsonyi játékpiac: íme az idei slágertemékek!
A számítógépes játékoknál is igazi csúcsszezon az őszi/téli időszak. A gyártók ezekre a hetekre időzítik legfontosabb megjelenéseiket, és természetesen a hozzájuk kapcsolódó -és hatalmas összegből dolgozó- marketingkampányok is ilyenkor virágzanak.
Játékkonzolok a számítógépek ellen
Az áruházláncok egymást alullicitálva kínálják katalógusaikban a konzolokat (játékgépeket) és a PC-ket (személyi számítógépeket). A választás nehéz kérdés, a választ az Index tavalyi cikkéből idézve próbáljuk meg röviden összefoglalni:
"Az alsó árkategóriákban egyértelműen a konzol tűnik árban jobb választásnak, a PC mellett viszont ott az érv, hogy nem kizárólag játékra jó. A drágább daraboknál megfordul az egész: ugyanannyi pénzből már a PC lesz erősebb, viszont a konzol oldalán jön be a tévé, ami sokkal több, mint egyszerűen a játékgép kijelzője.
A végén persze úgyis az dönt, hogy milyen típusú játékokkal akarjuk az időnket elütni. Online szerepjátékok, stratégiák? PC. Sportjátékok, autóversenyek, akció? Xbox vagy Playstation. Partijátékok, szórakoztató apróságok? Wii."
A fent felsorolt játékgépek nagyjából le is fedik a hazai piacot, ezért gondoljuk át, hogy milyen játékokat szeretnénk játszatni, a család hány tagja használná az eszközöket, illetve, hogy mi másra használnánk még a gépet (a Playstation 3 például Blu-Ray lemezeket is lejátszik.)
A fentieken kívül népszerű még a PSP, a Game Boy Advance és a Nintendo DS is: ezek kisméretű, kézben tartható eszközök, amelyek ideálisak lehetnek például utazás közbeni játékra.
Mire számítanak a kiskereskedők?
A 11 hazai áruházzal rendelkező Electro World a Pénzcentrumot úgy tájékoztatta: a válság miatt nem számítanak számottevő növekedésre a PC/konzol játékok eladásában. Sikerre számíthat ugyanakkor ebben a karácsonyi szezonban a Sony PlayStation 3, mivel az ára jelentősen csökkent.
Általánosságban is elmondható, hogy azok a konzoljátékok lesznek népszerűek, amelyek még viszonylag újak, ám az áruk az elmúlt évihez képest csökkent.
Az Electro Worldnél úgy látják, hogy az interaktív játékok egyre nagyobb szeletet hasítanak ki a játékok piacából. Ezek a játékok ugyanis már a korábbiaknál jóval szélesebb vevőkört vonzanak. A játék hangszerek például népszerűek a lányok körében, de sokan vásárolják abból a célból is, hogy különböző összejöveteleket dobjanak fel ezekkel a játékokkal.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 719 484 forintot 20 éves futamidőre már 6,26 százalékos THM-el, havi 142 416 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,78% a THM, míg a MagNet Banknál 6,87%; az Erste Banknál 6,89%, a Raiffeisen Banknál 7,00%, a K&H Banknál pedig 7,28%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
A legnépszerűbb programok
A 21 üzlettel rendelkező -és elsősorban videojátékokra szakosodott- 576 Kbyte üzletlánc toplistáján jól látszik, hogy szinten minden platformon (például XBox 360, vagy a Playstation 3 játékkonzoloknál) a legkeresettebb termékek a FIFA 09 játékok: a legjobbnak tartott focis játékokat 3 éves kor felett ajánlják a készítők, garantáltan erőszakmentesek, így a fiatalabb játékosok (elsősorban fiúk) körében mindenképp sikeres lehet. Ezt a szoftvert - a különböző játékgépekre- az 576 Kbyte üzleteiben 9.999 és 12.999 forintért lehet megvásárolni.
Hasonlóan jól ismert sorozat a Need For Speed: az élethű autóversenyekről szóló program több új része is a karácsonyfák alá kerülhet. A több éve töretlen sikernek örvendő The Sims sorozat sokak szerint a lányok kedvence: a stratégiai élet-szimulációs játék lényege, hogy a játékos "simjei" életét irányítja: kapcsolatokat alakít ki, mindennapi tevékenységei végezteti vele, dolgoztatja, szórakoztatja - a való élethez hasonlóan. A The Sims jelenleg a 3. részénél tart, de a legújabb kiadáshoz is kaphatóak már különféle kiegészítő lemezek, vagy extrákkal zsúfolt gyűjtői változatok is.
Az egyértelműen felnőtteknek szóló játékok közül a Modern Warfare 2 lehet az év slágere: a terméket múlt kedden dobták piacra, és népszerűségét mi sem mutatja jobban, minthogy aznap megdőlt a magyar internet adatforgalmi rekordja: a kalózverzió 11 gigabájtos csomagját rengetegen töltik le világszerte -így Magyarországon is- a fájlcserélő hálózatokról.
Interaktív játékok - az egész családnak
Az idei évben minden kétséget kizáróan tarolnak az interaktív játékok: míg korábban csak a kimondottan erre épülő Nintendo Wii játékai mutattak igazi interaktivitást, addig mára már szinte minden platform bevonja a játékosok fizikai ügyességét is.
A legdivatosabbak a különféle zenés játékok: a Rock Band és a Guitar Hero világszerte hatalmas népszerűségnek örvendenek. Egyre több ismert zenekar (pl. Beatles, Queen, ABBA, AC/DC) számait énekelhetjük/játszhatjuk el ezen programok segítségével, akár az egész család egyszerre. Az igazán költséges azonban az, ha komplett zenekari felszerelést szeretnénk vásárolni a programokhoz, ez akár 50 ezer forintba is kerülhet.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Egy jó szörp titka: így lett a házi receptből sikeres vállalkozás
A semmiből indulva vált országosan ismert prémium márkává a Mayer szörp.
-
Neked 1%, nekik egy újabb lépés a kórházi magány ellen (x)
Az Amigos a gyerekekért önkéntesei, 10 éve viszik a játékos nyelvtanulást a kórházakba. Segítsd őket, hogy jövőre is ott lehessenek a kórházi ágyak mellett.
-
Kiváló minőségű tejtermékek minden napra (x)
A Sole-Mizo Zrt. hat Mizo márkaterméke szerezte már meg a KMÉ-védjegyet, amely a kiemelkedő minőség garanciája a fogyasztók számára.
Portfolio Gen Z Fest 2025


