Gazdasági válság ide vagy oda, Szlovákiában idén ugyanannyit szándékoznak költeni az ünnepekre, mint tavaly - legalábbis ez derül ki a Deloitte felméréséből, melyből az Új Szó közöl részleteket.
A felmérésből kiderült, hogy a lakosság 53 százaléka készít karácsonyi költségvetést, és jobban megfontolja, mire költi a pénzt. Érdekes mutató az is, hogy a megkérdezettek saját bevallásuk szerint felhagytak az értelmetlen és fejetlen vásárlással. "Megfontolják, mit vesznek meg, nem vásárolnak olyasvalamit, amire nincs szükségük. A válság ilyen téren hasznos tapasztalat lehet, óvatosabban és főleg értelmesebben költekeznek az emberek" - mondta Zuzana Letková, a Deloitte szakértője.
A lakosság vásárlási szokásainak megváltozását igazolja az is, hogy a karácsonyfa alá elsősorban praktikus ajándékok kerülnek. "Ugyanakkor szűkült azoknak a köre, akiknek ajándékot vesznek, s ha már valakit megajándékoznak, akkor értékesebb ajándékot vesznek" - pontosított Letková.
Érdekesség, hogy a szlovákok nem tartják olyan fontosnak az áruházi akciókat és árengedményeket - ezeket a kritériumokat az üzlet kiválasztásánál a válaszadók nem egész fele tartotta fontosnak, ellentétben a többi európai országgal, ahol ez a szám elérte a 81 százalékot.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Műtárgyak, mint befektetés: trend vagy lehetőség? (x)
Rolex és Vaszary uralják ma az értékkövető piacot
Portfolio Gen Z Fest 2025


