Gazdasági válság ide vagy oda, Szlovákiában idén ugyanannyit szándékoznak költeni az ünnepekre, mint tavaly - legalábbis ez derül ki a Deloitte felméréséből, melyből az Új Szó közöl részleteket.
A felmérésből kiderült, hogy a lakosság 53 százaléka készít karácsonyi költségvetést, és jobban megfontolja, mire költi a pénzt. Érdekes mutató az is, hogy a megkérdezettek saját bevallásuk szerint felhagytak az értelmetlen és fejetlen vásárlással. "Megfontolják, mit vesznek meg, nem vásárolnak olyasvalamit, amire nincs szükségük. A válság ilyen téren hasznos tapasztalat lehet, óvatosabban és főleg értelmesebben költekeznek az emberek" - mondta Zuzana Letková, a Deloitte szakértője.
A lakosság vásárlási szokásainak megváltozását igazolja az is, hogy a karácsonyfa alá elsősorban praktikus ajándékok kerülnek. "Ugyanakkor szűkült azoknak a köre, akiknek ajándékot vesznek, s ha már valakit megajándékoznak, akkor értékesebb ajándékot vesznek" - pontosított Letková.
Érdekesség, hogy a szlovákok nem tartják olyan fontosnak az áruházi akciókat és árengedményeket - ezeket a kritériumokat az üzlet kiválasztásánál a válaszadók nem egész fele tartotta fontosnak, ellentétben a többi európai országgal, ahol ez a szám elérte a 81 százalékot.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.