Noha karácsonykor a magyarok akkor is sokat vásárolnak, ha meg vannak szorulva, a válság azonban idén ezen a tételen is változtathat, már amennyiben bejönnek a kereskedők várakozásai - írja a Népszabadság.
Jellemzően a november első hetétől év végéig tartó időszak számít csúcsidőszaknak a hazai kiskereskedelemben, amikor is az év elejéhez képest mintegy 30-40 százalékkal magasabb forgalom realizálódik, de egyes kereskedők - mint például a műszaki elektronikai - ilyenkor termelik ki profitjuk felét.
Tavaly a hitelválság miatt ugyan lassabban indult be a vásárlói roham, de év végére sikerült mégis a 2007-es szintet hozniuk a kereskedőknek, igaz, jelentős akciókat kellett hirdetniük még az ünnepek előtt, hogy becsalogassák a vevőket. Szakértők szerint idén is hasonlóra lehet számítani.
Kereskedők szerint a pangó fogyasztói kedvet nem igazán lehet felélénkíteni az ünnepek környékén népszerűvé váló áruhitelekkel sem, ezért minden bizodalmuk az akciós termékekben van.
Az akciók mellett a Tesco egyéb szolgáltatásokkal is a vevők kedvében próbál járni: az idei karácsonyi kampányban új elem, hogy az eladótérben tanácsadó hoszteszek várják a játékvásárlókat. A Praktiker a nagy hazai kereskedelmi hálózatok közül pedig elsőként nyitott saját webshopot, így karácsonyra már onnan is be lehet vásárolni.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.