Mosóportól a hajfestékig: 3 százalékkal csaknem 300 milliárd forintra bővült a háztartási vegyiáru és kozmetikum bolti forgalma. A mennyiség viszont két százalékkal csökkent.
Mosóportól a hajfestékig 3 százalékkal bővült a háztartási vegyiáruk és kozmetikumok kiskereskedelmi forgalma, s megközelíti az évi 300 milliárd forintot - állapítja meg a Nielsen piackutató vállalat legújabb felmérésében. Kiemelkedően, 12 százalékkal többet lett nagyobb a mosogatószer piaca, míg 7 százalékkal a hajfestéké, egyik évről a másikra. Előbbi éves bolti eladása mintegy 10 milliárd, utóbbié 7 milliárd forint.
Ugyanakkor mennyiségben 2 százalék csökkenést regisztrált a Nielsen, az általa mért 60 vegyiáru kategória piacán. Egyes kategóriák bolti eladása azonban érzékelhetően emelkedett: a baba törlőkendőé 7, konyhai törlőkendőé pedig 3 százalékkal. Forgalmuk értékben mintegy évi 4, illetve 6 milliárd forint. Ha csak a legutóbbi, május-júniusi időszakot vetjük össze az előző évi hasonló periódussal, a trendek nem jeleznek rosszabbodást. Értékben ugyanúgy plusz 3, mennyiségben pedig mínusz 2 százalékot regisztrált a Nielsen, mint tizenkét hónapot tekintve.
A legnagyobb forgalmú tíz termékkategória közül a mosószer, pelenka, tusfürdő, mosogatószer, papír zsebkendő és fogkrém piaca bővült mennyiségben is, értékben is, egyik évről a másikra. Hasonlóan pozitív trendek jellemzi a kozmetikumok közül a hajfesték és a babakrém piacát.
A vásárlási szokások változását jelzi, hogy az emberek fogyasztásuk fenntartása érdekében, az eddigieknél jobban a kereskedelmi márkás termékek felé fordultak. Idén az első félév vegyiáru forgalmából 18 százalék jutott a kereskedelmi márkákra, szemben a tavalyi első hat hónap 13 százalékával.
Összességében a vegyiáruk többségének értékben mért forgalma az inflációnál kisebb mértékben emelkedett. Ennek oka egyrészt az árengedményes akciók terjedése, illetve az olcsóbb kereskedelmi márkás termékek mind nagyobb kedveltsége. Ugyanakkor a fogyasztók számára a spórolás egyik lehetősége, hogy nagyobb kiszerelésben, kedvezőbb áron vásárolnak vegyi terméket vagy kozmetikumot.
JÓL JÖNNE 2,8 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 2 809 920 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 62 728 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 12,86%), de nem sokkal marad el ettől az MBH Bank 62 824 forintos törlesztőt (THM 12,86%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
A beszerzés helyei közül tovább erősödött a drogériák és a főleg szupermarketet és diszkontot egyesítő 401-2 500 négyzetméteres bolttípusok pozíciója. A drogéria 25 százalékról 26-ra növelte piaci részesedését az - értékben mért - kiskereskedelmi forgalomból. A 400-2 500 négyzetméteres csatorna mutatója 17-ről 18 százalékra emelkedett.
Továbbra is piacvezető a hipermarket ebből a szempontból, változatlanul 39 százalékos részaránnyal. A hagyományos ületek közül 200 négyzetméteresek és kisebbek veszítettek 1-1 százalékpontot piaci részesedésükből, a háztartási vegyiáruk forgalmánál. Ennek következtében tovább koncentrálódott a háztartási vegyiáru és kozmetikum bolti eladása. A teljes forgalom 83 százalékát a 400 négyzetméteresnél nagyobb boltláncok és a drogériák viszik el.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.