Ásványvizet közel 45 milliárd forintért adtak el a kiskereskedelemben 2008 június-2009 májusban. A forgalom ugyanakkora, mint az előző hasonló időszakban, állapítja meg a Nielsen piackutató vállalat Kiskereskedelmi Indexe. Mennyiségben is stabilan 890 millió liter körüli az ásványvíz bolti forgalma.
Továbbra is a szénsavas a legnépszerűbb, de a tendencia csökkenő. Egyre kedveltebb ugyanis a drágább szénsavmentes ásványvíz, amelyre az értékben mért eladások 38 százaléka jut, az előző évi 36-tal szemben. A dús szegmens részaránya 56-ról 54 százalékra csökkent, míg az enyhén szénsavasé 8 százalék maradt.
Nem emelkedett az ár, egyik évről a másikra. Egy liter ásványvíz mennyiségi eladással súlyozott fogyasztói átlagára ugyanúgy 50 forint idén májusban, mint a tavalyi ötödik hónapban. A szénsavban dúsból egy liter legutóbb átlagosan 44 forintba került, míg a szénsavmentesből 58 forintba.
Az alacsony árakban lényeges szerepet játszik a kereskedelmi márkák magas részaránya. Az ásványvíz mennyiségi eladásából idén májusban 49 százalék, egy évvel korábban 47 jutott rájuk.
Az ásványvíz zömét továbbra is másfél literes palackban adják el. Mennyiségben 75, értékben 79 százalék jut erre a kiszerelésre. Figyelemre méltó, hogy megint nőtt a 2 literes szegmens részaránya.
A beszerzési helyek kiemelkedően koncentrálódtak ásványvíznél. Hipermarketre 34 százalék jut a mennyiségben mért forgalomból, a főleg szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401-2 500 négyzetméteres csatornára pedig 45, ami plusz 2 százalékpontot jelent az előző évhez képest.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Említést érdemel az ízesített ásványvíz piaca. A tavalyelőtti fellendülést követően mennyiségben majdnem 2 százalékkal csökkent a kiskereskedelem forgalma, 2008 június-2009 májusban, az előző hasonló évhez képest. Értékben 14 százalékkal nőtt a bolti eladás, és meghaladta a 2 milliárd forintot a legutóbbi évben.
Az ízek közül kiemelkedik a citrom piaci részesedése, majd a lime következik.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.