Értékben 5 százalékkal nőtt az élelmiszer-kiskereskedelem forgalma 2008 június-2009 májusban, az előző hasonló időszakhoz képest. Ugyanakkor mennyiségben 2 százalékos csökkenést regisztrált a Nielsen piackutató vállalat, az általa mért 90 élelmiszer kategória bolti eladásában.
A lakóhely közeli szupermarketeket és diszkontokat egyre nagyobb arányban részesítik előnyben a vásárlók. A vásárlási szokások lassú átrendeződésének következtében az élelmiszerek kiskereskedelmi eladásából a szupermarketek piaci részesedése 15 százalékkal, a diszkontoké 5 százalékkal nőtt, egyik évről a másikra. Ugyanakkor a kevesebb vásárlás miatt a hagyományos, 200 négyzetméteres és kisebb üzletek piaci részesedése 8 százalékkal csökkent. Figyelemre méltó, hogy a 201-400 négyzetméteres, hagyományos boltok pozíciója stabil.
A változásokban lényeges szerepet játszik, hogy a Spar tavaly nyáron megvette a Plus diszkont hálózat több mint 170 egységét, és zömüket átalakította szupermarketté. A többi diszkontlánc közül gyorsan terjeszkedik az Aldi és a Lidl. Előbbi tavaly tavasszal lépett be a magyar piacra, és egy év alatt 50 üzletet nyitott. Utóbbi pedig csak az idei első félévben tizenkét új egységgel bővítette hálózatát.
A Nielsen által mért 90 élelmiszer kategória együttes forgalma meghaladta az 1300 milliárd forintot 2008 június-2009 májusban. A legnagyobb forgalmú húskészítmények bolti eladása az előző évhez képest értékben 6 százalékkal emelkedett, és meghaladja a 205 milliárd forintot. Az utána következő sör bolti eladása stabil, a sajté 3 százalékkal lett nagyobb, és a szénsavas üdítőitalé sem változott.
A legnagyobb forgalmú húsz kategórián belül kétszámjegyű forgalomnövekedést ért el az étolaj (22 százalék) és margarin (15). A Nielsen által mért összes élelmiszerből kiemelkedően nőtt értékben, többek között a következő kategóriák bolti eladása 2008 június-2009 májusban, az előző évhez képest: Rizs (36 százalék), energiaital (27), bors (20), ketchup (19), mustár (17), majonéz (16) és vajkrém(15).
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 173 855 forintot 20 éves futamidőre már 6,54 százalékos THM-el, havi 141 413 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a K&H Banknál 6,64% a THM, míg a CIB Banknál 6,68%; a MagNet Banknál 6,75%, a Raiffeisen Banknál 6,79%, az Erste Banknál pedig 6,89%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
A mennyiségben mért bolti eladás 3-6 százalékkal emelkedett a legnagyobb forgalmú kategóriák közül a következőkből: sajt, tejföl, gyümölcsjoghurt, édes keksz és praliné. A kisebb forgalmú kategóriák közül - mennyiségben - kiemelkedik az energiaitalok 43, vaj 13, ketchup 11, vajkrém és égetett szeszesitalok közül a bitter 9-9 százalékos piacbővülése.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.