Az idegenforgalmi vállalkozások előnyt is kovácsolhatnak a nehéz gazdasági helyzetből, hiszen az ár-érték arányuk igen jó Európában. Emellett az euróval szemben gyenge forint miatt is vonzóbb Magyarország a külföldi turisták számára, ami az éleződő piaci versenyben szintén javítja a pozíciókat - mondta Róna Iván, a Magyar Turizmus (MT) Zrt. vezérigazgatója.
Aligha véletlen, hogy az MT Zrt. a beutazó turizmus számára kedvező euró/forint árfolyamra hívja fel a figyelmet több európai uniós országban indított kampányával, amely Münchenben kezdődött, majd Hollandiában és Nagy-Britanniában folytatódott. Róna Iván tájékoztatása szerint az ágazat szereplői az idén - a főváros mellett - a Balatonra összpontosítanak, miután a külföldi vendégéjszakák 20 százaléka köthető a magyar tengerhez és a hazai vendégek 50 százaléka is a tó környékén vakációzik.
Az MT Zrt. előzetes felmérései szerint az idén az utazók 74 százalékát befolyásolja, hogy kevesebb pénz jut a pihenésre, így többen az eddiginél rövidebb, 3-4 napos belföldi utakat választanak majd, de végleg nem mondanak le a pihenésről. Amihez leginkább ragaszkodunk, az a vízpart és a kényeztetés. Az indulás nem volt rossz: húsvét környékén telt ház volt a Balatonnál. A kompok egyetlen nap alatt ötezer gépkocsit és 13 ezer utast szállítottak - mondta Rosta Sándor, a balatoni regionális idegenforgalmi bizottság elnöke.
Az előkészületek rég látott összpontosítással zajlanak. Jövő szombattól május 17-éig tart a Balaton7 elnevezésű rendezvénysorozat, amelynek során a régió elő- és utószezonban nyújtott aktív és passzív szabadidős programlehetőségeit ismertetik. A másfél hét alatt hét kiemelt terméket mutatnak be, az épített örökségek (várjátékok, múzeumok) mellett színházi előadásokat, kulturális esteket és könnyűzenei programokat szerveznek, lesznek művészeti fesztiválok, részt lehet venni az aktív turizmus (vitorlázás, golf, lovaglás, természetjárás) fogalomkörébe tartozó eseményeken. A Balaton7 kínálatába összesen 36 település több mint 110 programja került, a programokat 56 szálláshely és 21 vendéglátóhely kedvezményes üdülési ajánlata egészíti ki. A szállást foglaló vendégek komoly kedvezményeket biztosító kártyát kapnak.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.