A Samsung Electronics egyik üzemében több száz alkalmazott sztrájkba lépett magasabb béreket követelve, jelentősen megzavarva ezzel a termelést.
Bármilyen hihetetlen a szkpetikusok számára: a környezettudatosság egyre nagyobb teret hódít a gondolkodásunkban. Egy felmérés szerint a fogyasztók kétharmada érdeklődik az iránt, hogy a megvásárolni szándékozott termék környezetbarát-e vagy sem. Ugyanakkor a vásárlók 65 százaléka szerint a nagyvállalatok igyekeznek "zöldebbnek" mutatkozni a válóságnál, 60 százaléknak pedig a részletes információk hiányoznak.
Az igazsághoz hozzátartozik, hogy Consumer Electronics felmérése még tavaly készült, azelőtt, hogy a tőzsdék ősszel összeomlottak volna. Azóta valószínűleg a vásárlókat jobban érdekli a termékek ára, mint az, milyen százalékban lehet újra feldolgozni az alkatrészeket, vagy mennyi energiát fogyaszt. A Las Vegas-i International Consumer Electronics Show (ismertebb nevén a CES) azonban teljesen kizöldült az idén.
A cégek egy része igyekezett minden oldalról egy zöld vállalat benyomását kelteni. A Samsung például nem csak egy olyan LED tv-családdal érkezett, mely 40 százalékkal kevesebbet fogyaszt a hasonló méretű LCD tévékhez képest, de bejelentette, hogy gyáraiban és irodáiban az ebédidő alatt és munka után automatikusan lekapcsolódnak a fények, hogy így is spóroljanak az energiával. A Panasonic új blu-ray lejátszója elődjénél 50 százalékkal kevesebb energiát fogyaszt. A Hewlett-Packard új nyomtatója pedig csak akkor kapcsol be, ha ténylegesen dolga akad.
A CEA korábbi felmérése megmutatta, hogy a fogyasztók nagyobbik fele (53 százaléka) hajlandó lenne több pénzt is áldozni egy termékre, ha az környezetbarát. A gyártók igyekeznek ezt többletszolgáltatásokkal ki is használni. A már említett alacsony fogyasztású Samsung televíziókon túl az emberek lelkiismeretére játszik a Motorola Renew fantázianévre hallgató telefonja is, mely nagyrészt újrahasznosított műanyag palackokból készült. Néhány kísérlet azonban balul sült el: a Fuji EnviroMAX ceruzaelemét például komoly kritikával illette a szakma, miután kiderült, hogy nem újrahasznosítható.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.