0 °C Budapest

Zöldbe borult televízió az idei év slágere!

Pénzcentrum
2009. január 12. 09:30

Bármilyen hihetetlen a szkpetikusok számára: a környezettudatosság egyre nagyobb teret hódít a gondolkodásunkban. Egy felmérés szerint a fogyasztók kétharmada érdeklődik az iránt, hogy a megvásárolni szándékozott termék környezetbarát-e vagy sem. Ugyanakkor a vásárlók 65 százaléka szerint a nagyvállalatok igyekeznek "zöldebbnek" mutatkozni a válóságnál, 60 százaléknak pedig a részletes információk hiányoznak.

Az igazsághoz hozzátartozik, hogy Consumer Electronics felmérése még tavaly készült, azelőtt, hogy a tőzsdék ősszel összeomlottak volna. Azóta valószínűleg a vásárlókat jobban érdekli a termékek ára, mint az, milyen százalékban lehet újra feldolgozni az alkatrészeket, vagy mennyi energiát fogyaszt. A Las Vegas-i International Consumer Electronics Show (ismertebb nevén a CES) azonban teljesen kizöldült az idén.

A cégek egy része igyekezett minden oldalról egy zöld vállalat benyomását kelteni. A Samsung például nem csak egy olyan LED tv-családdal érkezett, mely 40 százalékkal kevesebbet fogyaszt a hasonló méretű LCD tévékhez képest, de bejelentette, hogy gyáraiban és irodáiban az ebédidő alatt és munka után automatikusan lekapcsolódnak a fények, hogy így is spóroljanak az energiával. A Panasonic új blu-ray lejátszója elődjénél 50 százalékkal kevesebb energiát fogyaszt. A Hewlett-Packard új nyomtatója pedig csak akkor kapcsol be, ha ténylegesen dolga akad.

A CEA korábbi felmérése megmutatta, hogy a fogyasztók nagyobbik fele (53 százaléka) hajlandó lenne több pénzt is áldozni egy termékre, ha az környezetbarát. A gyártók igyekeznek ezt többletszolgáltatásokkal ki is használni. A már említett alacsony fogyasztású Samsung televíziókon túl az emberek lelkiismeretére játszik a Motorola Renew fantázianévre hallgató telefonja is, mely nagyrészt újrahasznosított műanyag palackokból készült. Néhány kísérlet azonban balul sült el: a Fuji EnviroMAX ceruzaelemét például komoly kritikával illette a szakma, miután kiderült, hogy nem újrahasznosítható.

NEKED AJÁNLJUK
Kihívásból lehetőség – Innováció a nyelvtanulásban gyerekeknek (x)

A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.

Sokkal több magyar gyereket bántanak így: igazi kegyetlen világ ez, bárki óriási bajba kerülhet

A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.

Jön az V. Mindset Meetup hétvégén, építs te is kapcsolatokat, ne maradj le! (x)

Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.

Járt már homoktövis szüreten? Most megteheti! (x)

Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. november 22. péntek
Cecília
47. hét
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
REA 2024 SUMMIT – Powered by Pénzcentrum
A magyar Real Estate Agent találkozó a Kalmárok közreműködésével
Future of Finance 2024
Mi lesz a szerepe a pénzügyekben az AI-nak?
Sustainable World 2024
Zöld finanszírozási lehetőségek, befektetési döntések, ESG megfelelés
EZT OLVASTAD MÁR?