Ezúttal a biotermékek árából faragott mintegy 15-20 %-ot a brit hipermarket, mivel jelentős kereslet csökkenést mértek az utóbbi időben. A cég képviselői szerint az elmúlt évben a mezőgazdaság szokatlanul gyenge évet zárt és a piacot elárasztották a külföldről behozott termékek.
Az import költségeit a vásárlókra hárították, akik ugyanakkor kétszer is meggondolják, hogy mire költenek. A cég szerint a zöldségek, gyümölcsök és a saláták árszintje a több évvel ezelőtti szintre süllyedt vissza. Voltak olyan zöldségek, amelyek esetében a biotermékekért már nem voltak hajlandóak többet fizetni a vásárlók.
A jelenlegi átlagos különbség az árcsökkentés után 5-15 %-ra szűkült, ez nem minden termék esetében fedezi az előállítással járó többletköltségeket. A hipermarket szerint a következő években attól függ a termékek árazása, hogy milyen szintet ér el a belföldi termelés, illetve mennyire szorulnak a behozatalra.
A beszállítók szerint az a legnagyobb probléma, hogy a vásárlók az ár alapján döntenek, és nem mindenki akarja, vagy tudja megfizetni a jobb minőséggel járó többletet. Az elmúlt évben a gyengébb terméshozam miatt a termelők sokat buktak és többen a mai napig nem álltak még talpra.

Akár több tízezer forintot is költenek a szülők Húsvétkor: a kreatív játékok, LEGO készletek az élen
A húsvét az év első nagy családi ünnepe, amely a hagyományok és az ajándékozás időszaka a kisgyermekes háztartásokban.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
A fiatalok vállalkozásindítását ösztönzi az OTP Bank új pályázata
OTP Junior Piacralépők címmel vállalkozói versenyt hirdetnek fiatalok számára.
-
Neked 1%, nekik egy újabb lépés a kórházi magány ellen (x)
Az Amigos a gyerekekért önkéntesei, 10 éve viszik a játékos nyelvtanulást a kórházakba. Segítsd őket, hogy jövőre is ott lehessenek a kórházi ágyak mellett.
-
Kiváló minőségű tejtermékek minden napra (x)
A Sole-Mizo Zrt. hat Mizo márkaterméke szerezte már meg a KMÉ-védjegyet, amely a kiemelkedő minőség garanciája a fogyasztók számára.
Portfolio Gen Z Fest 2025


