Megtévesztő módon népszerűsítette ADSL szolgáltatását a T-Online Zrt. - állapította meg a Gazdasági Versenyhivatal (GVH). A szolgáltatónak emiatt 7 millió forint bírságot kell fizetnie.
A GVH 2006 végén azért indított eljárást a T-Online Zrt. ellen, mert észlelte, hogy a társaság 2006 nyarán, majd 2006 őszén a fogyasztók számára megtévesztő módon hirdette ingyenes kipróbálásra ADSL csomagját. A T-Online a reklámjaiban azt ígérte, hogy a fogyasztó 30 napon belül mindenféle költség és kötöttség nélkül elállhat a szolgáltatástól. A versenyhatóság vizsgálata azonban kiderítette, hogy a tájékoztatás nem volt valós. A reklámokban nem szerepelt, hogy ha a fogyasztó a szolgáltatást egy hónapon belül lemondta, úgy a T-Online felé fizetési kötelezettsége ugyan nem keletkezett, ám a Magyar Telekom nagykereskedelmi feltételei szerint a felmondást követő három hónapig nem minősül új fogyasztónak.
A fogyasztók egy köre számára azonban számított, számíthatott az, hogy új fogyasztónak minősülnek-e vagy sem. Azon internetes szolgáltatóknál ugyanis, akik a Magyar Telekomtól vették a kiskereskedelmi ADSL szolgáltatás alapjául szolgáló nagykereskedelmi szolgáltatást szintén csak új ügyfelek kaphattak kedvezményes árat. Mivel a Magyar Telekom nagykereskedelmi szerződési feltételei szerint új felhasználónak csak az számít, akinek a szerződéskötést megelőző három hónapban nem volt ADSL szolgáltatásra szóló szerződése, így T-Online szolgáltatását ingyen kipróbáló, ám azt végül igénybe nem vevő, más szolgáltatónál próbálkozó ügyfelek eleshettek a kedvezménytől.
A GVH szerint a végső felhasználó fogyasztóknak nem kell tisztában lenniük a nagykereskedelmi feltételekkel és az abból fakadó - számukra kedvezőtlen - következményekkel. Mivel más szolgáltatók a kedvezményeket megadták nemcsak az új, hanem a régi ügyfeleknek, a fogyasztók pont az efféle információra alapozva gondolhatták, hogy a próbahónap után más szolgáltatóval kötnek a T-Online áraihoz és egyéb szolgáltatási feltételeihez mérten jobb feltételekkel szerződést. Ám ha ezt tették, akkor elveszthették a kedvezményes tarifára vonatkozó jogosultságukat.
A T-Online tv-reklámjaiban kifejezetten arra utalt, hogy kötöttség és költség nélkül lehetett a próbahónapot igénybe venni, illetve hogy nem kell a fogyasztónak elköteleznie magát. Ráadásul a próbahónap kifejezés a hétköznapi szóhasználatban arra utal, hogy kötöttségek, kötelezettségek nélkül lehet valamit tenni a próbaidőszak alatt. A GVH szerint azonban nem bizonyult igaznak a kötöttségtől való mentesség. A szóban forgó reklámokat és tájékoztatásokat így a versenyhatóság jogsértőnek találta. Az internetes és egyéb írott tájékoztató anyagokat a GVH azért ítélte jogsértőnek, mert ugyan hely- és egyéb effektív korlátok nem voltak, mégsem történt utalás arra, hogy a szolgáltatás próbahónap alatti felmondása esetleg milyen következménnyel járhat.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Mindezek miatt a GVH a fogyasztók megtévesztésért 7 millió forintra bírságolta a T-Online Zrt-t. A bírság összegének meghatározásakor a versenyhatóság súlyosító körülményként értékelte, hogy a megtévesztő reklámokat hosszú időn keresztül közölték és azok jelentős fogyasztói körhöz jutottak el. Ráadásul az ADSL piacon intenzív versengés folyik, a T-Online pedig számottevő piaci részesedéssel rendelkezik. Enyhítő körülménynek bizonyult ugyanakkor, hogy nem súlyos jogsértésről van szó, a megtévesztő magatartás pedig a fogyasztók egy részének döntésére lehetett hatással.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.