Jogerősen pert nyert a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) a Szegedi Paprika Fűszer-és Konzervgyártó Rt. ellen. A társaság azért kapott 3 millió forint bírságot, mert megtévesztette a fogyasztókat. A társaság például "szegedi fűszerpaprika" feliratú csomagolásban forgalmazta termékeit, holott azok külföldi paprikából készült őrleményt is tartalmaztak.
A GVH 2004 végén indított eljárást a Házi Piros Paprika Kft., a Szegedi Paprika Fűszer- és Konzervgyártó Rt., a Kalocsa Fűszerpaprika Rt., a Naturalpár Kft. valamint a Rubin Szegedi Paprikafeldolgozó Kft. ellen fogyasztói döntések tisztességtelen befolyásolása miatt. A vizsgálat feltárta, hogy a Házi Piros Paprika Kft. 2003 és 2004 évben, a Szegedi Paprika Fűszer- és Konzervgyártó Rt. és a Kalocsai Fűszerpaprika Rt. pedig 2004-ben a fogyasztók megtévesztésére alkalmas csomagolásban hozta forgalomba azon fűszerpaprika-őrlemény termékeit, amelyek külföldről származó őrleményt is tartalmaztak.
A termékcsomagolások vizsgálata során a GVH megkülönböztette a fogyasztók két körét, az ipari fogyasztókat (jellemzően húsipari vállalkozások és fűszerkeverék-gyártók tartoznak ide) és a "kisfogyasztókat". A lakosság fűszerpaprika vásárlásánál döntő jelentőséggel bír, hogy egy fűszerpaprika-őrlemény kizárólag Magyarországon vagy máshol termett paprikából készül-e. A lakosság esetében így megtévesztésre alkalmas, ha a termék csomagolásán nem kerül megfelelően feltüntetésre, hogy az nem csak Magyarországon termett fűszerpaprikából készült, illetve, hogy külföldi fűszerpaprika őrleményt is tartalmaz.
A GVH a Házi Piros Paprika Kft.-t 6 millió forint, a Szegedi Paprika Fűszer- és Konzervgyártó Rt.-t 3 millió forint, a Kalocsa Fűszerpaprika Rt.-t 1 millió forint bírság megfizetésére kötelezte. A bírság összegének megállapítása során a versenyhatóság figyelemmel volt a vállalkozások jogsértő magatartásából származó bevételére, illetve ennek az összes, fűszerpaprika-őrlemények értékesítéséből származó bevételhez való arányára. A Házi Piros Paprika Kft. esetében a GVH arra is tekintettel volt, hogy a cég a termékek egy részénél kísérletet tett a fogyasztók import tartalomról való tájékoztatására. A fűszerpaprika-őrleményt import tartalommal csak ipari felhasználók számára értékesítő Naturalpár Kft-vel és Rubin Szegedi Paprikafeldolgozó Kft-vel szemben a versenyfelügyeleti eljárás megszüntetésre került.
A versenyhatóság döntése ellen a Kalocsai Fűszerpaprika Rt. nem nyújtott be fellebbezést, míg a Házi Piros Paprika fellebbezése elkésett, így felperesként a perben csak a Szegedi Paprika szerepelt. A társaság keresetét azonban első fokon a Fővárosi Bíróság, majd február végén a Fővárosi Ítélőtábla is elutasította, így a GVH döntése jogerőssé vált.

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Egy jó szörp titka: így lett a házi receptből sikeres vállalkozás
A semmiből indulva vált országosan ismert prémium márkává a Mayer szörp.
-
Neked 1%, nekik egy újabb lépés a kórházi magány ellen (x)
Az Amigos a gyerekekért önkéntesei, 10 éve viszik a játékos nyelvtanulást a kórházakba. Segítsd őket, hogy jövőre is ott lehessenek a kórházi ágyak mellett.
-
Kiváló minőségű tejtermékek minden napra (x)
A Sole-Mizo Zrt. hat Mizo márkaterméke szerezte már meg a KMÉ-védjegyet, amely a kiemelkedő minőség garanciája a fogyasztók számára.
Portfolio Gen Z Fest 2025


