A kilencvenes években a magyar utazási irodák szervezetten vitték Ausztriába a vásárolni szeretőket. Mára ez itthon már nem jellemző, de azért a bevásárló turizmus továbbra is létezik, most az ukránok járnak át hozzánk - írja a Napi Gazdaság.
A külföldi vásárlók szám az utóbbi években jelentősen csökkent, mivel a környező országokban is sorra nyílnak az itthon megtalálható áruházláncok. Most már szinte minden élelmiszert meg lehet kapni külföldön is, amiért eddig idejöttek szomszédaink, így a magyar beszerzési láncok export-import tevékenysége is növekedett.
Az árakban sincs már akkora különbség, hogy érdemes lenne kilométereket utazva átlépni a határt, és itt bevásárolni. Nem is beszélve arról, hogy Magyarország drágább lett, ami újabb visszatartó tényezőt jelent az eddig ide járó vásárlóknak. Sőt, az árak miatt egyre jellemzőbb, hogy mi megyünk külföldre vásárolni, leginkább ruházati cikkeket.
Az árak emelkedése ellenére az ukránoknál egyre több szervezett bevásárlótúra indul, mivel ott még kevés az olyan bevásárlóközpont száma, mint az itthoniak, és nem jutnak szomszédaink sok itt megtalálható termékhez. Ezért még a drágább termékeket is hajlandóak megvásárolni, pont úgy, mint mi a '90-es években Ausztriában.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.