0 °C Budapest

Olcsó a plazma és az LCD!

Pénzcentrum
2006. augusztus 28. 13:00

A plazma televíziók értékesítése az elmúlt negyed évben - egy amerikai cég felmérése szerint áprilistól júniusig - az előző évi adathoz képest csaknem megduplázódott, mintegy 95 százalékkal nőtt. Ebben a növekedésben nagy szerepet játszott a japán Matsushita Electric Industrial vállalat értékesítésének robosztus emelkedése -derül ki a DisplaySearch kutatásából.


A sík képernyős készülékek forgalom-változásának kutatásával foglalkozó cég jelentése szerint a plazma TV-k a világ TV-forgalmának az 5 százalékát teszik ki immár, az előző negyedéves 4 százalékhoz képest. Egyre nagyobb ugyanis a kereslet a plazma és LCD (liquid crystal display) képernyős készülékek iránt, mert nemcsak korszerűek, hanem az áraik sem olyan magasak, mint amilyenek eddig voltak.

Egyre olcsóbbak a plazma és LCD képernyős TV-k

Az árak világszerte átlagosan 11 százalékkal csökkentek az előző éves adatokhoz képest. Ross Young, a DisplaySearch tulajdonosa és elnöke szerint a nagyobb képernyőszélességgel rendelkező TV-knél nagyobb mértékben csökkennek az árak, mint a kisebb attribútumokkal rendelkezőknél. A 40, 42, sőt 50 inch átmérővel rendelkező képernyők a legvonzóbbak árcsökkenés szempontjából a vásárlók számára.

Az egyre inkább kedvezőbb árakon kínált termékeket sok vásárló választja, és a kutatások szerint 2,2 millió ilyen új generációs televíziót vásároltak meg a vevők az előző negyedévben.

Egyre többen cserélik fel a hagyományos, katód csövekkel gyártott készülékeket sík képernyős társaikra. A bevétel szempontjából azonban nem értek el a vállalatok ilyen mértékű (95 százalékos) növekedést, mert bár az értékesített termékek száma rohamosan nőtt, az árak csökkenésének köszönhetően a bevétel csupán 57 százalékkal nőtt.

Áprilistól júniusig bezárólag a plazma TV-k a világ bevételének 20 százalékát adták - a magas ár miatt nagy az arány -, amely újabb javulást mutatott az előző negyedévi 18 százalékhoz képest.

Miért nő rohamosan az eladott példányok száma?

Az egyre nagyobb népszerűségnek örvendő termékek magyarázata valószínűleg az, hogy az árakat mellőzve egyre többen választják a komfortot, és ezt, hogy egészségük megóvása érdekében sík képernyős - lehetőleg 100 Hz-es - televíziót válasszanak. A futball világbajnokság szintén sokban járult ehhez a növekedéshez.

A szakértők szerint azonban a leginkább az az oka az ilyen mértékű növekedésnek, hogy Ázsiában egyre több TV-t egyre kedvezőbb áron gyártanak. A piacot túlkínálat jellemzi, ami szintén árcsökkenéshez vezet.

LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!

A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 173 855 forintot 20 éves futamidőre már 6,54 százalékos THM-el,  havi 141 413 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a K&H Banknál 6,64% a THM, míg a CIB Banknál 6,68%; a MagNet Banknál 6,75%, a Raiffeisen Banknál 6,79%, az Erste Banknál pedig 6,89%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)

 

Mely cégek vezetik a listát?

A Matsushita cég, ami a Panasonic márkát gyártja, még mindig vezeti a plazma TV-s eladási listát, 28,3 százalékos részesedéssel a világpiaci eladásokból. Az elmúlt negyedévben az eladott plazmák 21,5 százaléka volt csupán Panasonic.

A második helyen a dél-koreai LG Electronics végzett 17,1 százalékkal. Őket a szintén dél-korai nemzetiségű Samsung követi, 13,6 százalékkal. A negyedik helyen a holland Philips Electronics végzett, 10,3 százalékos részesedést elérve.

Az LCD TV-k értékesítése 135 százalékkal nőtt a második negyedévben, és ezen időszakban 9,4 millió eladott példánnyal büszkélkedhetnek a gyártók. A DisplaySearch kutatása alapján a világ TV forgalmának 22 százalékát adják immár az LCD képernyős készülékek.

 

 

NEKED AJÁNLJUK
Kihívásból lehetőség – Innováció a nyelvtanulásban gyerekeknek (x)

A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.

Sokkal több magyar gyereket bántanak így: igazi kegyetlen világ ez, bárki óriási bajba kerülhet

A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.

Jön az V. Mindset Meetup hétvégén, építs te is kapcsolatokat, ne maradj le! (x)

Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.

Járt már homoktövis szüreten? Most megteheti! (x)

Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. november 22. péntek
Cecília
47. hét
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
REA 2024 SUMMIT – Powered by Pénzcentrum
A magyar Real Estate Agent találkozó a Kalmárok közreműködésével
Future of Finance 2024
Mi lesz a szerepe a pénzügyekben az AI-nak?
Sustainable World 2024
Zöld finanszírozási lehetőségek, befektetési döntések, ESG megfelelés
EZT OLVASTAD MÁR?