Csalók küldenek a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) nevében hamis értesítéseket - közölte a hivatal kedden.

Digitalizált világunkban a NAV ellenőrei egyre több adatra támaszkodhatnak, ha revíziót indítanak. Ezúttal fodrászokat ellenőriztek, itt a foglalási rendszer online adatai a valós jövedelmek felderítésében is segítettek.
A Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) a teljes gazdaságot figyeli, és a különböző forrásból származó adatokat összevetve vizsgálja az adózókat. A revizorok ezúttal fodrászok ellenőrzésére indultak, online felületen foglaltak időpontot, és így keresték fel az üzletet. A frizura elkészült, de az elvégzett munkáról sem számlát, sem nyugtát nem kaptak.
A foglalási oldalon az üzletről többszáz ügyfélvéleményt találtak. A több forrásból érkező digitális adatok összehasonlításával a fodrászat valós forgalmát is sikerült felderíteni. Jogkövetési vizsgálatot indítottak, és bekérték az elektronikus foglalási adatokat. Hamar kiderült, hogy ezek összértéke több mint háromszorosa a vállalkozó bevallott bevételének. A foglalási felület adatainak hitelességét más módon is tesztelték, tanúkat is meghallgattak az ügyben. Az ügyfelek beszámolói megerősítették az elektronikus adatokat. Az üzletben tapasztalt hiányosságok miatt a NAV mulasztási bírságot szabott ki, a be nem vallott jövedelmek ügyében pedig adóellenőrzés indult.
A revizorok nem álltak meg itt, a program adatait összevették a NAV-os adatbázisokkal és újabb ellenőrzéseket is indítottak. Egy másik fodrászüzletben is időpontot foglaltak. A fodrász ollójára nem volt panasz, de szabályos számlát itt sem kaptak: az alkalmazott egy már kitöltött nyugta felhasznált példányát próbálta átírni.
Végül kiderült az is, hogy a hajszobrász nem egyéni vállalkozóként dolgozik a fodrászatban, hanem az üzletvezető be nem jelentett alkalmazottja. A NAV ebben az ügyben is eljárást indított.

Belehúz a legismertebb hazai repoharas cég: újdonságokat is hoznak a fesztiválszezonra, a cél maradt
Több újdonságot is hoz a legismertebb újraváltható poharas cég 2025-re, a célok azonban mit sem változtak.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Kiderült, hogy melyik a magyarok kedvenc húsfajtája
A baromfihúsok a legnépszerűbbek a Lidl magyar vásárlóinak körében - derül ki az áruházlánc közleményéből.
-
A SPAR Magyarország a kiemelkedő minőség elkötelezettje (x)
A SPAR Magyarország 6 terméke már viseli a KMÉ-védjegyet, amely a minőség és a fogyasztói bizalom garanciája az élelmiszerpiacon.
-
Jövőépítés pénzügyi stressz nélkül – Így segít a Fundamenta valóra váltani a lakásálmokat (x)
Ismét mozgásba lendült a lakáspiac, a lakhatás kérdése aktuálisabb, mint valaha. Az ingatlanárak az egekbe járnak, mi lehet mégis a megoldás?
Green Transition & ESG 2025
AI in Business 2025
Biztosítás 2025


