Eladó a Káptalantóti piac azon területe, amelyen az egyetlen állandó vendéglátóhely is működik, a telken 30 árusnak állandó bérleti szerződése van.
Egy friss felmérés azt vizsgálta, hogy milyen gondokat okozhat a fővállalkozók és a velük dolgozó csapatok, az alvállalkozók közötti rossz kommunikáció. Az eredmények azt is bemutatják, hogy a digitális technológia alkalmazása miként javítja a felek közötti információáramlást, ami kulcsfontosságú a projektek sikeres megvalósításában.
A PlanRadar európai ügyfelei körében végzett saját felmérésének eredményeiből egy olyan iparág képe rajzolódik ki, aminek működését számos esetben félreértések, elavult munkavégzési folyamatok, megoldások jellemzik. Az pedig különösen aggasztó, hogy ötből négy generálkivitelező (a válaszadók 78 százaléka) úgy nyilatkozott, nem bízik meg teljes mértékben az alvállalkozóiban, nem biztos abban, hogy teljeskörűen elvégzik azt a munkát, amire leszerződtek, ami megnehezíti a minőségbiztosítással kapcsolatos elvárások teljesítését. Ezeket a problémákat számos esetben a felek közötti rossz kommunikáció, jellemzően a megbízás részleteinek tisztázatlansága okozza, ami zavart kelt és a válaszadók négyötödének tapasztalatai szerint vitákhoz vezet.
Megdöbbentő, de igaz, hogy a megkérdezettek csaknem fele úgy nyilatkozott, nem kap elegendő információt az alvállalkozóktól a megfelelő projektfelügyelet biztosításához. Így az kevésbé meglepő, hogy tízből kilenc generálkivitelező csapat tagjai komoly stresszként élik meg, hogy a megbízható adatok hiánya vakvágányra terelheti őket és az egész projektet. A szereplők közötti rossz kommunikáció ugyanis a kapcsolatok rombolása mellett késedelmes teljesítésekhez is vezet. A válaszadók csaknem 60 százaléka úgy látja, hogy az alvállalkozókkal kialakult viták negatívan befolyásolták az eredményességet.
„A projektek a rossz kommunikáció miatt hirtelen kicsúszhatnak az irányítás alól, ami késéseket okoz, szükségtelen és költséges utómunkát, elpazarolt erőforrásokat eredményez, rombolja a munkamorált. Az építőiparban a hatékony kommunikáció az egyik alap, amire a sikeres projektek épülnek” – jegyezte meg az eredményeket kommentálva Simon Szilárd, a cég magyarországi csapatának képviselője.
A kutatás arra is rávilágított, hogy a fővállalkozók és az alvállalkozók közötti rossz kommunikációért nem kizárólag az emberi tényezők a felelősek, az időhiánynak is fontos szerepe van. Az idő ugyan véges, de a hatékony kihasználására jó megoldás a folyamatok digitalizálása. „A piacon elérhető digitális megoldások ma már megfelelő megoldásokat kínálnak a kommunikációra, összekapcsolják a terepen dolgozó csapatokat a projektek irányítóival, biztosítják a kiszámíthatóságot, támogatják az elszámoltathatóságot. A zavarokat minimalizálják, a hatékonyságot és a nyereséget maximalizálják” – tette hozzá Simon Szilárd.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.