2 °C Budapest
Businesswoman working on her laptop and having a video conference at her work desk. Rear view of a woman discussing work on video call with team members. Back to work post corona virus pandemic lockdown.

Ilyen lesz a jövő munkahelye: alapjaiban változik meg a mindennapi rutin Magyarországon

2021. december 5. 11:00

11 országban, összesen több mint 2500 különböző típusú és méretű vállalkozás bevonásával vizsgálta a jövőre felkészült vállalkozások jellemzőit – többek között ellenálló- és alkalmazkodóképességüket – a London School of Economics (LSE) kutatóintézet. A kutatás rámutatott: világszerte emelkedik az ún. „jövőre felkészült” (Fit For The Future – FFTF) vállalkozások száma. Ezek a vállalkozások hatékonyabban kezelik a jövő kihívásait, jobban helytállnak a fokozott versenyhelyzetben, nyitottak a digitális megoldásokra, fontos számukra a fenntartható működés, továbbá időben lekövetik a változó munkavállalói elvárásokat, valamint a növekvő és egyre szélesebb fogyasztói igényeket.

A tanulmány értelmében a „jövőre felkészült” vállalkozások csoportjába azon vállalkozások kerültek, akik megfelelnek annak a hat jellemzőnek – pl. új technológiák iránti nyitottság, pozitív hozzáállás a változásokhoz –, melyek legszorosabban kapcsolódnak a jövőbeni pénzügyi teljesítménybe vetett bizalomhoz és a jövőre való felkészültséghez. A Vodafone tanulmánya rámutatott, hogy a „jövőre felkészült” vállalkozások 94%-a felkészültnek érzi magát a piac kihívásaira – ez a szám az összes válaszadóra vetítve jóval alacsonyabb, csupán 58%.

A „jövőre felkészült” vállalkozások 82%-a arról is beszámolt, hogy az üzletmenet-folytonossági terve jól működik. A London School of Economics (LSE) kutatása összefüggést talált a jövőre való felkészültség és az üzleti teljesítmény között. A riport rámutatott: egy vállalat akkor tud a leghatékonyabban növekedni, ha a kockázatokra és az előre nem látható változásokra is felkészült.  Azok a szervezetek, amelyek 10 ponttal növelték FFTF („jövőre felkészült”) pontszámukat, 36%-kal nagyobb valószínűséggel múlták felül versenytársaik teljesítményét. Összességében elmondható, hogy a „jövőre felkészült” vállalkozások magabiztosabbak a felmerülő kihívásokkal kapcsolatban, és felkészültebbek a változó munkavállalói és ügyféligényekre.

Dobó Mátyás a Vodafone Magyarország Vállalati Szolgáltatások Üzletág Vezérigazgató-helyettese a riport kapcsán hozzátette: „A kutatásból tisztán látszik, hogy hatalmas az átalakulás mind a munkáltatói, mind a munkavállalói oldalon, alapjaiban alakul át a piac – ugyanakkor a „jövőre felkészült” vállalkozások döntő többsége felkészült az új kihívásokra, ezáltal nagyobb valószínűséggel múlják felül a versenytársaik teljesítményét. Ugyanakkor a növekvő rugalmassági igény kielégítéséhez és a versenyképességhez kétség kívül nélkülözhetetlen a digitalizáció. A mi feladatunk technológiai vállalatként az, hogy innovatív megoldásainkkal, valamint megbízható és erős hálózatunkkal támogassuk a hazai vállalkozásokat abban, hogy ők is „jövőre felkészültek” legyenek.”

Digitális átalakulás

A jelentés arra is rávilágított, hogy a „jövőre felkészült” vállalkozások nyitottak az új digitális megoldásokra, többségük (89%) részletes digitális transzformációs ütemtervvel rendelkezik, szemben az összes vállalkozás 60%-os eredményével ugyanebben a kérdésben. Az ilyen típusú ütemterv nagy előnyt jelentett a pandémia megjelenésekor, mivel az „jövőre felkészült” vállalkozások 71%-nál meggyorsította a digitalizációs folyamatokat, míg ez az arány csupán 55%-os volt a többi vállalat esetében. Globálisan a „jövőre felkészült” vállalkozások 80%-a optimista a jövő technológiáival kapcsolatban, míg ez az arány csak 66% az összes vállalkozás esetében.

Törekvés a fenntartható működésre

Annak ellenére, hogy a vállalkozások az elmúlt 18 hónapban számos kihívással szembesültek, a „jövőre felkészült” vállalkozások továbbra is tisztában vannak a fogyasztói elvárásokkal, miszerint a nagy márkáknak etikai álláspontjukat kell képviselniük társadalmi kérdésekben. Jól szemlélteti mindezt, hogy a „jövőre felkészült” vállalkozások 69%-a véli úgy, hogy a fenntarthatóság fontosabbá vált számára a világjárvány idején.

Ezen vállalkozások 38%-a kivételesen fontosnak tartja a fenntarthatóságot, ami majdnem kétszerese az összes vállalkozás esetében mutatkozó 21%-nak. Ez a tendencia a jövőben is folytatódni látszik, mivel a „jövőre felkészült” vállalkozások több, mint fele, egész pontosan 51%-a tervezi, hogy a következő évben növeli a fenntartható működésre, valamint a társadalmi felelősségvállalásra fordítandó kiadásait.

Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!

A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)

Változó munkavállalói elvárások

Nem csupán az ügyfelek elvárásai emelkedtek, a munkavállalók igényei is megváltoztak a nagyobb rugalmasság és a távoli munkavégzés tekintetében. Nagyobb szabadságot és autonómiát szeretnének a hatékony munkavégzés érdekében és rugalmasságot a munkaórák tekintetében is. Ez különösen igaz a Z generációs kollégákra. A vállalkozások 57%-a úgy látja, hogy ez a korosztály nagyobb elvárásokkal rendelkezik a munkavégzés helyének rugalmasságával kapcsolatban.

Dobó Mátyás a riport kapcsán hozzátette:

A kutatásból tisztán látszik, hogy hatalmas az átalakulás mind a munkáltatói, mind a munkavállalói oldalon – alapjaiban alakul át a piac. A növekvő rugalmassági igény kihívást jelent a cégek jelenlegi működésére és vállalati kultúrájára nézve, a digitalizáció pedig kétség kívül nélkülözhetetlen a jövőbeli versenyképességhez. A mi feladatunk technológiai vállalatként az, hogy innovatív megoldásainkkal, valamint megbízható és erős hálózatunkkal támogassuk a vállalkozásokat abban, hogy ők is „jövőre felkészültek” legyenek.

Címlapkép: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
Kihívásból lehetőség – Innováció a nyelvtanulásban gyerekeknek (x)

A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.

Sokkal több magyar gyereket bántanak így: igazi kegyetlen világ ez, bárki óriási bajba kerülhet

A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.

Jön az V. Mindset Meetup hétvégén, építs te is kapcsolatokat, ne maradj le! (x)

Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.

Járt már homoktövis szüreten? Most megteheti! (x)

Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. november 22. péntek
Cecília
47. hét
KONFERENCIA
Tovább
REA 2024 SUMMIT – Powered by Pénzcentrum
A magyar Real Estate Agent találkozó a Kalmárok közreműködésével
Future of Finance 2024
Mi lesz a szerepe a pénzügyekben az AI-nak?
Sustainable World 2024
Zöld finanszírozási lehetőségek, befektetési döntések, ESG megfelelés
EZT OLVASTAD MÁR?