A miniszter értékelése szerint a világszínvonalú szingapúri gyógyszeralapanyag-gyártó vállalat Gödöllőn megvalósuló beruházása befektetés a jövőbe.
Az államnak, a vállalkozóknak és a magánszemélyeknek is kedvez az adótudatosság erősödése, hiszen egyszerre segíti a bevételek növelését, a közterhek csökkentését és a feketegazdaság visszaszorítását - mondta Izer Norbert a Pénzügyminisztérium (PM) adóügyekért felelős államtitkára.
Izer Norbert felmérésekre hivatkozva megjegyezte, hogy a közszolgáltatások finanszírozási hátterét, a közbiztonság, az oktatás, az egészségügy és más közjavak, ellátórendszerek költségigényét kevesen látják át, de tisztában vannak azzal, hogy ezek a szolgáltatások drágák, saját forrásból nehezen fedezhetők. Magyarországon számítástól függően 50-60 adónem létezik, a bevételek csaknem háromnegyede a 10 legnagyobb adóból jön össze.
Az államtitkár a kedvező nemzetközi tapasztalatok miatt is szorgalmazta az adótudatossági kampányokat, és annak a tudatosítását, hogy az adórendszer nem csupán kötelezettségeket, hanem kedvezményeket is tartalmaz. Véleménye szerint az érintettekhez eljutó felvilágosításnak is köszönhető, hogy a kisvállalatok tételes adóját (kata) és a kisvállalati adót (kiva) igénybe vevők száma néhány év alatt a többszörösére nőtt, noha a bevezetést követően kevesen éltek ezekkel a lehetőségekkel.
A tisztességes adózás és a hatékony adóbeszedés akár több százmilliárd forinttal is bővítheti évente az adóbevételt. Ekkora nagyságrendet jelentett például, hogy csökkent a be nem szedett áfa aránya 22 százalékról az uniós átlagot közelítő 13 százalékra - mondta Izer Norbert.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Egy jó szörp titka: így lett a házi receptből sikeres vállalkozás
A semmiből indulva vált országosan ismert prémium márkává a Mayer szörp.
-
Neked 1%, nekik egy újabb lépés a kórházi magány ellen (x)
Az Amigos a gyerekekért önkéntesei, 10 éve viszik a játékos nyelvtanulást a kórházakba. Segítsd őket, hogy jövőre is ott lehessenek a kórházi ágyak mellett.
-
Kiváló minőségű tejtermékek minden napra (x)
A Sole-Mizo Zrt. hat Mizo márkaterméke szerezte már meg a KMÉ-védjegyet, amely a kiemelkedő minőség garanciája a fogyasztók számára.
Portfolio Gen Z Fest 2025


