Támogatási forrás nyílik a legkisebb hazai vállalkozásoknak, de a megszerzése és felhasználása nem mindig egyszerű feladat.
A jegybank pénzforgalmi szabálysértések miatt 6 millió forintra bírságolta az MNB a Mátra Takarékszövetkezetet.
A jegybank közleménye szerint a Mátra Takarékszövetkezet többek között megsértette a keretszerződés megkötését megelőző tájékoztatásra, a keretszerződés tartalmára, a felelősségi és kárviselési szabályokra, a fizetési művelet összegének visszatérítésére, a pénzforgalmi számlanyitásra, a kedvezményezett ügyfelek fizetési számláján történő haladéktalan jóváírásra, a hatósági átutalások kezelésére, valamint az ügyfelek tájékoztatására vonatkozó rendelkezéseket.
Az MNB szerint a jogszabálysértés több esetben huzamosan, a hitelintézet szerződési feltételeit rögzítő dokumentumokba, informatikai rendszerébe, illetve belső eljárásrendjébe építetten állt fenn.
A jegybank határozatában a Mátra Takarékszövetkezetet a bírság mellett kötelezte arra, hogy 2018. február 28-ig orvosolja a jogszabálysértéseket.
Kitértek arra is, hogy az MNB a pénzforgalmi ellenőrzések során kiemelten kezeli az ügyfelek jogainak megsértését, mivel a fizetési lánc két végén álló ügyfelek nem feltétlenül érintkeznek közvetlenül egymással, így eltérő információjuk van a fizetési műveletek lebonyolításáról, bizonyos adatokkal pedig egyáltalán nem rendelkeznek. Ezért a jegybank fontosnak tarja a pénzforgalmi szabályok betartásának ellenőrzését, elítél minden jogszabályszegést és ennek megfelelően a továbbiakban is kellő szigorral lép fel a pénzforgalmi szolgáltatást nyújtó intézmények ellenőrzésekor.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Egy jó szörp titka: így lett a házi receptből sikeres vállalkozás
A semmiből indulva vált országosan ismert prémium márkává a Mayer szörp.
-
Neked 1%, nekik egy újabb lépés a kórházi magány ellen (x)
Az Amigos a gyerekekért önkéntesei, 10 éve viszik a játékos nyelvtanulást a kórházakba. Segítsd őket, hogy jövőre is ott lehessenek a kórházi ágyak mellett.
-
Kiváló minőségű tejtermékek minden napra (x)
A Sole-Mizo Zrt. hat Mizo márkaterméke szerezte már meg a KMÉ-védjegyet, amely a kiemelkedő minőség garanciája a fogyasztók számára.
Portfolio Gen Z Fest 2025


