A magyar adórendszer egyszerre versenyképes és kockázatos: miközben a vállalkozások számára vonzó, a lakosságot jelentősen terheli a fogyasztási adó.
Harmadjára módosul az online pénztárgépek bevezetésének határideje, immár december 31. az a határidő, ami után minden kereskedőnek az adóhatósághoz online kapcsolattal bekötött pénztárgéppel kell rendelkeznie.
A Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) honlapjára péntek este felkerült közleményből a felületes olvasónak nemigen derül ki, hogy milyen fontos döntés született az adóhatóságnál, nyilvánvalóan a szaktárca egyetértésével - írja a Népszabadság.
A közlemény szerint a pénztárgépátállás első ütemének (kiskasszák) határideje változatlanul augusztus 31., ám az új ütemezés szerint az adóalanyoknak addig csak regisztrálniuk kell a NAV-nál vagy az ügyfélkapun, és egy üzembe helyezési kódot kell kérniük. A hagyományos pénztárgépek december 31-ig használhatók, aki új üzletet indít, az is vásárolhat vagy bérelhet ilyet. A lényeg, hogy nyugtát mindenképpen adjon, s persze a már említett kód is kell. Online gépet azonban még minden kereskedő ráér rendelni.
A mostani könnyítés alig két héttel a harmadik határidő lejárta előtt született. A Nemzetgazdasági Minisztérium eredeti szándékai szerint január, majd április elseje volt az átállás végső dátuma, de amikor egyértelművé vált, hogy a gépeknek még a tervezésére és az engedélyezésére sem elég az idő, nemhogy több százezer legyártására, szeptember elseje lett az új dátum. Az elmúlt hetekben, amikor már sejteni lehetett, hogy ez sem tartható, már könnyítettek: elég volt megrendelni egy gépet, hogy a kereskedő mentesüljön a büntetés alól.

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Egy jó szörp titka: így lett a házi receptből sikeres vállalkozás
A semmiből indulva vált országosan ismert prémium márkává a Mayer szörp.
-
Neked 1%, nekik egy újabb lépés a kórházi magány ellen (x)
Az Amigos a gyerekekért önkéntesei, 10 éve viszik a játékos nyelvtanulást a kórházakba. Segítsd őket, hogy jövőre is ott lehessenek a kórházi ágyak mellett.
-
Kiváló minőségű tejtermékek minden napra (x)
A Sole-Mizo Zrt. hat Mizo márkaterméke szerezte már meg a KMÉ-védjegyet, amely a kiemelkedő minőség garanciája a fogyasztók számára.
Portfolio Gen Z Fest 2025


