Az év első felében a bankok csaknem fele már keresletnövekedést észlelt a vállalati hitelek iránt, ám ez szinte kizárólag a rövid lejáratú hitelekre vonatkozott. - írja a Napi Gazdaság.
Az egyes szektorok vezető nagyvállalatai összességében sikeresen átvészelték a válságot, habár a magyar tulajdonú cégek nehezebb helyzetben voltak, nem számíthattak anyavállalati támogatásra. Mivel a nagyobb beruházásokat a nagyvállalatok többsége elhalasztotta, ezért a finanszírozási piacon - a kínálat mellett - a kereslet is elsősorban a rövid távú hitelek iránt volt tapasztalható.
A válság nem egyszerre ért el minden ágazatot, így fordulhat elő, hogy amíg bizonyos ágazatok még csak most szembesülnek a továbbgyűrűző hatásokkal, addig mások már maguk mögött hagyták a nehéz időszakot. A válság először a szállítmányozási és logisztikai piac szereplőit érte el, míg a szerződésekkel rendelkező építőipari cégeknél csak késleltetve jelentkeztek a válság jelei. A kiskereskedelmi cégek még megtapasztalhatták az addig szokásos 2008 év végi karácsonyi rohamot, ám 2009 tavaszától a meredeken csökkenő kereslettel kellett szembenézniük, és ez a tendencia még mindig nem változott jelentősen.
A Közép-európai régióban a Magyarországon működő kiskereskedelmi cégeket sújtotta a leginkább a kereslet drasztikus visszaesése, ami a megelőző időszak fogyasztási hitelekkel táplált gyors felfutása miatt volt különösen érzékelhető. Az elektronikai ágazat helyzete 2009-ben fokozatosan romlott, ahogyan a megrendelések egész Európa szerte fogytak. A válság azonnali vesztesei közé tartozott az autóipar is, ám az európai kép nem egységes, hiszen az egyes országokban bevezetett roncsprémium rendszer, vagy az autógyárak újításai, amelyekkel már a 2011-ben piacra kerülő modellekre készültek lassú fellendülést hoztak a beszállítóknak. A legkevésbé érintett szektorok a energetika és a gyógyszeripar voltak.

Belehúz a legismertebb hazai repoharas cég: újdonságokat is hoznak a fesztiválszezonra, a cél maradt
Több újdonságot is hoz a legismertebb újraváltható poharas cég 2025-re, a célok azonban mit sem változtak.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Kiderült, hogy melyik a magyarok kedvenc húsfajtája
A baromfihúsok a legnépszerűbbek a Lidl magyar vásárlóinak körében - derül ki az áruházlánc közleményéből.
-
A SPAR Magyarország a kiemelkedő minőség elkötelezettje (x)
A SPAR Magyarország 6 terméke már viseli a KMÉ-védjegyet, amely a minőség és a fogyasztói bizalom garanciája az élelmiszerpiacon.
-
Jövőépítés pénzügyi stressz nélkül – Így segít a Fundamenta valóra váltani a lakásálmokat (x)
Ismét mozgásba lendült a lakáspiac, a lakhatás kérdése aktuálisabb, mint valaha. Az ingatlanárak az egekbe járnak, mi lehet mégis a megoldás?
Green Transition & ESG 2025
AI in Business 2025
Biztosítás 2025


