Fennállásának második évében is tovább nőtt a Gazdahitel-Gazdakártya konstrukció népszerűsége. Az elsősorban egyéni és családi gazdálkodókat, valamint őstermelőket célzó konstrukció tavaly év végéig immár 9,4 milliárd forintnyi hitelkeretet biztosított mezőgazdasági termékek elsődleges előállítására. A statisztikák szerint eddig főként növénytermesztési célokra fordított Gazdahitel iránt - az elmúlt két évhez hasonlóan - várhatóan a következő hetekben ugrik meg a kereslet.
A tavalyi évben 1266 új ügylet valósult meg, az átlagos hitelkeret meghaladta az 5,6 millió forintot. A Gazdahitel a mezőgazdaságban működő legkisebb szereplőket segíti folyamatos forrás biztosításával: 2009-ben az új ügyfelek 31 százaléka őstermelő, 29 százaléka családi vállalkozás, míg 27 százaléka egyéni vállalkozó volt. A maximális, két éves futamidőt a szerződők közel 80 százaléka vette igénybe. Kiemelkedően pozitívak a tapasztalatok a vállalkozások fizetési fegyelmére vonatkozóan: az elmúlt év során mindössze 9 esetben került sor a kezességi garancia beváltására, ami jóval 1 százalék alatti arányt jelent.
A területi megoszlást tekintve a Gazdahitel-Gazdakártya konstrukció Bács-Kiskun, Hajdú-Bihar, Baranya és Tolna megyékben volt a legnépszerűbb: e négy megyében kötötték 2009-ben az ügyletek közel 45 százalékát. A hitelkeretet háromnegyed részben növénytermesztéssel foglalkozó gazdálkodók igényelték: talán ez az oka annak is, hogy a Gazdahitelre vonatkozó ügyleteket, arányukat tekintve, nagyobbrészt a tavasztól őszig terjedő időszakban kötik.
"Gazdasági válság idején különösen nagy a jelentősége, hogy a korlátozott eszközökkel és tartalékokkal rendelkező mezőgazdasági kisvállalkozók is gyors és rugalmas hitellehetőségekhez juthassanak, és ebben komoly szerepet játszott a Gazdahitel is." - értékelte a Gazdahitel tavalyi teljesítményét Egerszegi Ádám, a TakarékBank Takarékszövetkezeti Üzletágának igazgatója. "Az idei évre is azt várjuk, hogy tovább növekszik az érdeklődés ez iránt a lehetőség iránt, bízva abban, hogy a gazdasági helyzet lassú javulásával párhuzamosan a Gazdahitel a likviditási helyzetek kezelésén túl egyre inkább különféle, hosszabb távú beruházások finanszírozásában is növekvő szerepet kap majd."
A Gazdahitel-Gazdakártya konstrukció
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
A TakarékBank által kialakított és a Takarékszövetkezeti Integráció körébe tartozó Takarékszövetkezetek/Bankok által forgalmazott Gazdahitel-Gazdakártya konstrukció sikerét annak számos előnye biztosítja: a kedvező kamat mellett (1 havi BUBOR + 4,5 százalék/év) alacsony garanciadíj és gyors elbírálás jellemzi, a hitelhez széles körben felhasználható MasterCard Electronic Business kártya jár. Bár az 1-15 millió forint között nyújtható hitel csak mezőgazdasági termék előállítását finanszírozhatja, az összeg akár forgóeszközök, akár beruházások finanszírozására felhasználható. A 91 naptól két évig terjedő futamidő szintén rugalmas lehetőséget nyújt a kívánt finanszírozási cél megvalósítására.
A Gazdahitel gyakorlatilag az egész országban elérhető: a programban részt vevő 98, a takarékszövetkezeti integrációhoz tartozó takarékszövetkezet és bank 947 fiókja biztosítja a széles körű lefedettséget. Az Agrár-Vállalkozási Hitelgarancia Alapítvány a program sikerét kedvezményes díjú készfizető kezesség vállalásával segíti.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Egy jó szörp titka: így lett a házi receptből sikeres vállalkozás
A semmiből indulva vált országosan ismert prémium márkává a Mayer szörp.
-
Neked 1%, nekik egy újabb lépés a kórházi magány ellen (x)
Az Amigos a gyerekekért önkéntesei, 10 éve viszik a játékos nyelvtanulást a kórházakba. Segítsd őket, hogy jövőre is ott lehessenek a kórházi ágyak mellett.
-
Kiváló minőségű tejtermékek minden napra (x)
A Sole-Mizo Zrt. hat Mizo márkaterméke szerezte már meg a KMÉ-védjegyet, amely a kiemelkedő minőség garanciája a fogyasztók számára.
Portfolio Gen Z Fest 2025


