Tesco, McDonald's: miért is utáljuk őket?

2009. szeptember 21. 14:02

Egy brit marketingkutatás megállapította, hogy a lakosság körében a McDonald's, a Tesco és a Coca-Cola a három leginkább gyűlölt márkanév. Szakértők rávilágítottak, hogy nem kellenek tömegeket irritáló reklámok, vagy silány termékek ahhoz, hogy valamely cég közutálat tárgyává váljon, de akkor miért nem szeretik őket?

A reprezentatív felmérés során a válaszadók 46 %-a nyilatkozott úgy, hogy nem szereti az amerikai gyorsétterem láncot, a McDonald's-ot. A háttérben az állhat, hogy sokan félnek az elhízástól és az egyéb egészségügyi kockázatoktól, ezért az étteremláncot büntették.

A hamburgeresek helyi sajtófőnöke ezzel ellenkezőleg nyilatkozott, szerinte idén nyáron soha nem látott forgalmuk volt a szigetországban. Tudomásul veszik a felmérés végeredményét, amit a forgalmi adatok egyáltalán nem tükröznek.

A piackutatók szekértője szerint a Tesco jó példa arra, hogy amennyiben egy cég elég nagyra nő, akkor nagyobb valószínűséggel kerül a fanyalgók célkeresztjébe. Ezek alapján - bár önmagukban is elegendőek lennének - nem kellenek idegesítő reklámanyagok és az elvárható minőségtől silányabb termékek ahhoz, hogy megutáljanak egy márkát, pusztán a méretük és piaci dominanciájuk miatt sokak szemét szúrhatják.

A válaszadóknak az általuk kedvelt márkákról is nyilatkozni kellett és nem kis meglepetésre a Tesco és a Coca-Cola így is beférkőzött az első tízbe. Az áruházlánc hatodik, míg az üdítőital márka a hetedik legnépszerűbb a britek körében. Több márkára igaz volt az a megállapítás, hogy a válaszadók legalább annyira utálják, mint amennyire szeretik.

Kihívásból lehetőség – Innováció a nyelvtanulásban gyerekeknek (x)

A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.

Sokkal több magyar gyereket bántanak így: igazi kegyetlen világ ez, bárki óriási bajba kerülhet

A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.

Jön az V. Mindset Meetup hétvégén, építs te is kapcsolatokat, ne maradj le! (x)

Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.

Járt már homoktövis szüreten? Most megteheti! (x)

Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. november 21. csütörtök
Olivér
47. hét
November 21.
"Helló!" Világnap
November 21.
Halászati világnap
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
REA 2024 SUMMIT – Powered by Pénzcentrum
A magyar Real Estate Agent találkozó a Kalmárok közreműködésével
Future of Finance 2024
Mi lesz a szerepe a pénzügyekben az AI-nak?
Sustainable World 2024
Zöld finanszírozási lehetőségek, befektetési döntések, ESG megfelelés
EZT OLVASTAD MÁR?