Tizedével emelkedett tavaly az EU országaiban gyártott filmek száma - derült ki az európai audiovizuális figyelő szervezet jelentéséből. Ezzel párhuzamosan összesen 28,4 százalékot ért el a uniós produkciók aránya a mozik jegyeladási piacán, ez nagyjából stagnálást jelent az egy évvel korábbi 28,6-hez képest.
A 27 tagállamból 14-ben sikerült növelni a hazai produkciók piaci részesedését, amely az Európa vezető filmhatalmának számító Franciaországban meghaladta a 45 százalékot, miközben uniós szinten is közel 13-at tett ki a francia művek aránya. Ugyanakkor 63,2 százalékos tavalyi részesedésükkel továbbra is domináns szerepet játszanak az Egyesült Államokból származó filmek.
Elégedett az Európai Bizottság is a 2008-as eredményekkel. A ma kezdődő cannes-i filmfesztivál előestjén Viviane Reding médiaügyekért felelős biztos annak fontosságát is hangsúlyozta, hogy a szűkebb közönséghez szóló európai fesztiválokon elért sikerek mellett a filmeknek a nagyközönség által látogatott amerikai vagy ázsiai mozikban is jobban jelen kellene lenniük.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
A SPAR Magyarország a kiemelkedő minőség elkötelezettje (x)
A SPAR Magyarország 6 terméke már viseli a KMÉ-védjegyet, amely a minőség és a fogyasztói bizalom garanciája az élelmiszerpiacon.
Portfolio Gen Z Fest 2025


