Válság van, mindenki pánikol, szétkattintják a netezők az "akció"-ra utaló kifejezéseket minden honlapon, a hirdetők pedig jobban teszik, ha a nehéz időkben beszűkült marketing költségkeretüket a leghatékonyabb hirdetésekre, azaz online megjelenésre, azon belül is keresőmarketingre költik - derült ki a Keresőmarketing Nap nevű konferencián.
Ki az úr a neten? Nem is lehet kérdés!
A rendezvényen újfent sikerült képet kapnunk arról, milyen szinten uralja a világhálót a Google. Ezen dominancia mértékét elég nehéz lenne szavakkal leírni, így inkább néhány beszédes grafikonra és kiragadott számadatra támaszkodunk.

A fenti grafikonhoz érdemes egy adalék-számot hozzátennünk: a google.hu nem egyszerűen a legnagyobb elérést biztosító oldal Magyarországon (azzal, hogy az internetezők több mint 93%-át eléri), hanem a második helyezett iWiw-et is nagyon simán veri, a közösségi site ugyanis 75% körüli adattal tudhatja magáénak az ezüstérmet.
Egy magyarországi látogató egy hónap alatt átlagosan több mint öt és fél órát tölt a Google oldalán. Az összesített adatokat nézve elmondhatjuk, hogy hazánkban az internetezők 95%-át el lehet érni keresőkön keresztül, míg a szintén népszerű katalógusoldalak összesített elérése 72%-ra tehető.

Ha az igencsak impresszív adatokhoz hozzávesszük, hogy a Gemius által vizsgált 14 országból csak 2-ben nem piacvezető a Google a keresők között és 8 országban 90% feletti a keresőóriás elérése, akkor már teljesen nyilvánvaló, hogy nem érdemes kihagyni a tervezésből a keresőkampányokat.
Az adatok szerint persze van még hova fejlődni, Magyarországon ugyanis az online költés mindössze 8,5%-a ment a keresőkre 2007-ben, míg a jóval fejlettebb lengyel piacon ez az arány 26%-os.
Amit durván elronthat a hirdető
Idén is előjött a leggyakoribb hirdetői hiba a konferencián, így pár mondatban ismételten felhívnánk a figyelmet arra, hogy az "integrált marketingstratégia" jobb cégeknél nem csak egy divatos szófordulat, ennek hiányában ugyanis közvetlenül a versenytárshoz terelhetjük a komoly összegért vett hirdetéseinkkel a potenciális vásárlókat.
Adott egy cég, mely komoly tévékampányban kezdi népszerűsíteni a szolgáltatását, miközben a keresőkben gyakorlatilag nem lehet megtalálni honlapját a reklámokban hangsúlyozott főbb kifejezésekre. Ekkor a konkurenciának nem kell mást tennie, mint a tévében nyomatékosított kifejezésekre hirdetni a keresőkben és máris lefölözheti konkurense kampányát.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Az ok rendkívül egyszerű: az online keresések 67%-át offline inger szüli. Az offline ingerek közül a legjelentősebb a televízió és a szájreklám. Amennyiben az egyes kampányok mellé nem tesszük oda az online részt, akkor megeshet, hogy nem kis szívességet teszünk az élelmes versenytársaknak. (Integrált marketingkampányról persze könnyű beszélni, de az iProspect felmérése szerint a marketingesek többsége egyáltalán nem integrálja és koordinálja különböző kampányait.)
Válság ide vagy oda, akció kell a népnek!
Az online marketingesek számára talán az egyik legérdekesebb tanulság, hogy hova is klikkelgetnek a látogatók azokon az oldalakon, melyeket ők jó esetben alapos átgondolás után raktak össze. A kérdésre a hőtérképes kutatás ad választ, ami egy rendkívül egyszerű módszer.
A hőtérkép gyakorlatilag egy áttetsző layer az oldalon, mely rögzíti a kattintásokat. Nagyon fontos, hogy itt az üres felületen történt kattintások is látszanak, melyek a webanalitikai eszközök többségénél nem jelennek meg.
Érdekes példákat mutatott be a konferencián Szűcs Zoltán, a Kirowski képviseletében. Megtudtuk, hogy az MKB Bank honlapjára a legtöbben egyértelműen a netbank bejelentkezés miatt tévednek, míg a Tesco portálják gyakorlatilag szétkattintják az akció fület és az akciósújságot. Általánosságban elmondható, hogy minden olyan honlap egyik legkedveltebb része az "akció", amelyen bármilyen formában ez megjelenik. (Utóbbi megállapítást többek között a T-Mobile kampányokhoz kidolgozott oldalai is alátámasztják.)
A válsággal kapcsolatban a kirakat.hu előadásából megtudtuk, hogy az október eleji begyűrűzéskor csökkent az oldalon az átkattintások száma, holott a látogatottság akkor is stabil volt. A tapasztalatok szerint a kezdeti pánik után visszatértek a vásárlók is. Az oldal adatai szerint 2008 karácsonyi slágertermékei a notebook-ok, játékkonzolok és mobiltelefonok lehetnek.
Végezetül álljon itt egy Etarget toplista azon kulcsszavakról, melyekre az október-novemberi időszakban a legtöbbet költöttek a hirdetők. Látható, hogy a válság gyakorlatilag a semmiből kúszott fel a listára, ami azért sokat elmond...

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
A fiatalok vállalkozásindítását ösztönzi az OTP Bank új pályázata
OTP Junior Piacralépők címmel vállalkozói versenyt hirdetnek fiatalok számára.
-
Akár 80.000 forint pluszt is lehet keresni a Gránit Banknál rendszeres megtakarítás esetén (x)
A szelfivel számlát nyitó ügyfelek 40.000 forintján felül további 40.000 forinttal gazdagodhatnak a Gránit Banknál akik mobilalkalmazáson keresztül rendszeres megbízást adnak befektetési jegy vásárlására.
-
Hagyományos péksütemények kiváló minőségben, generációkon át (x)
Az Aranycipó Kft. vajas fonott kalácsa elnyerte a KMÉ-védjegyet, amely a kiváló minőség és a hagyományos péksütemények iránti elköteleződést tanúsítja.
Portfolio Gen Z Fest 2025


