A Magyar Fejlesztési Bank egy hónapos regionális rendezvénysorozatának kezdetével egy időben, szeptember 16-án Budapesten megnyitotta ügyfélszolgálatát, amely az eddig is működő telefonos ügyfélszolgálat mellett a Bank további fontos információs pontja lett. Dr. Erős János, az MFB vezérigazgatója az egy hónapos működés tapasztalatairól elmondta: "Az MFB Bankcsoport átstrukturálását követően 2006. októbere óta nem volt ügyfélszolgálata az egyébként fiókhálózat nélkül működő banknak. Az érdeklődés utóbbi időben tapasztalt növekedése miatt döntöttünk az Ügyfélszolgálat megnyitása mellett. Az ország nyolc pontján megtartott "MFB Napok 2008" regionális rendezvénysorozat iránti érdeklődés is mutatja a nemzetközi pénzügyi válság hazai hatásának egyik jelenségét: a kis- és középvállalkozók, önkormányzati vezetők, fejlesztéssel foglalkozó szakemberek körében felértékelődött az információ. Tapasztalataink azt mutatják, hogy a fejlesztési és beruházási igény régiónként ugyan eltérő intenzitású, de változatlanul nagy. A forráskeresés ennek természetes velejárója, a beérkező kérdéseket szakmailag kifogástalanul kell kezelni és ebben segít az új Ügyfélszolgálat." A megnyitás az ügyfelekkel való kapcsolat egész rendszerének átalakítási folyamatába illeszkedett, amelyet egy DM kampány indított el az év tavaszán és a sikeres, nagy érdeklődéssel kísért regionális találkozók tovább erősítettek.
Az ügyfélkiszolgálás színvonalának javítása valamint a szolgáltatási portfolió bővítése érdekében elengedhetetlenül szükség van egy a vállalkozásokat kiszolgáló személyes ügyfélszolgálatra. Feladata, hogy felmérje az érdeklődő ügyfél hitelfelvételhez kapcsolódó problémáit, segítséget nyújtson a helyzetének áttekintéséhez, illetve a teendők megértéséhez, valamint ezekhez megoldásokat javasoljon. Az itt dolgozó munkatársak kezelik az e-mailben beérkező kérdések feldolgozását, megválaszolják a Call Centerből érkező speciális ügyfélkérdéseket. Az ügyfélszolgálaton nem csak a kérdések felvétele történik, hanem lehetőség van az ügyek hatékony, kompetens módon történő elintézésére is. Az ügyfélszolgálati tapasztalatok rendszeres összegzését a Bank szakmai csoportjai az értékeléseknél és a termékfejlesztés során hasznosítják. Az ügyfélkiszolgálás gördülékenységének elősegítése érdekében lehetőség van a Call Centernél is a személyes ügyfélszolgálatra való bejelentkezésre.
Az ügyfélszolgálat megnyitásának előzménye volt az ez év májusában és júniusában végrehajtott széleskörű DM kampány. A mikro- és kisvállalkozóknak (ezen belül külön az agrárvállalkozóknak), önkormányzatoknak és társasházi közösségek vezetőinek elküldött több mint 10 ezer levélben az MFB régi és új hitelkonstrukcióit ajánlották. A levelekhez csatolt kérdőívek válaszaiból többek között megállapítható, hogy az agrárvállalkozók 79%-a tervezi a közeljövőben vállalkozásában a forgóeszköz állomány növelését, amelyre az MFB Agrár Forgóeszköz Hitelprogramjának kamat és futamidő ajánlata kiválóan alkalmas. A mikro- és kisvállalkozók közül a fejleszteni szándékozók 62%-a hitelből kíván fedezeti forrást biztosítani. A Panel Plusz Hitelprogram és a Lakossági Energiatakarékossági Hitelprogram kiajánlására az érintett önkormányzatok és társasházak képviselőit kereste meg a Bank. A válaszokból kiderült, hogy a korszerűsítést tervező társasházak 71%-a hitelt szeretne felvenni a beruházásokhoz. A 241 települési önkormányzattól visszaérkezett 203 választ értékelve kiemelhető, hogy legtöbben a társasházakra bízzák a korszerűsítést. Arra a kérdésre, hogy milyen jellegű beruházásokra lenne szüksége az adott önkormányzatnak, a válaszadók 74%-a közutak fejlesztését, a közvilágítás korszerűsítést, a település rehabilitációját emelték ki, 54% közoktatási célú fejlesztéseket is elvégezne. A megkérdezettek információforrása elsősorban az internet gazdasági portáljai és a gazdasági, szakmai lapok, ezt követik a személyes tanácsadások, amelyekhez többnyire ügyfélszolgálatoknál és konferenciákon juthatnak hozzá.
Az ügyfélkapcsolat kialakításával kapcsolatban az egy hónapos regionális rendezvénysorozat tapasztalata azt erősítette meg, hogy a közvetlen információk felértékelődtek, a személyes találkozások felgyorsíthatják a fejlesztési döntések meghozatalát. Több olyan információ szinte nóvumként hatott - pl. az uniós és a hazai pályázatokon való sikeres részvétel esélyét növeli az MFB projektkiegészítő hitele -, amely már egy éve szerepel a Bank ajánlatai között, de széles körben csak most jelent meg valóságos igényként az önrész, valamint a beruházás pályázati összegén felüli teljes költség hitelként való felvételének lehetősége. A regionális fejlesztési tervek és fejlesztési források találkozóin megerősödött az a felismerés, hogy a gyors cselekvéshez gyors és aktuális információk szükségesek, tehát a kérdések és azonnali válaszok lehetőségét biztosító ügyféltalálkozók nem nélkülözhetők még az internet világában sem. Ezt az ügyfélszolgálati kapcsolatot erősítik a Bank mikro- és kisvállalkozókat segítő ügynökei, akik személyesen is részt vettek a rendezvénysorozaton, és akik elérhetőségeit a jelenlévők megismerhették.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.