A Coca-Cola Co. tovább terjeszkedik az igen gyorsan növekvő és dinamikus kínai üdítőital-piacon. A vezérigazgató, Muhtar Kent szerdai bejelentése alapján 2,4 milliárd dollárt (388 milliárd forintot) ajánl fel a China Huiyuan Juice Group Ltd. megvásárlására.
A közleményben az is szerepelt, hogy a cég az idei év során még 1 milliárd dollár (162 milliárd forint) értékű saját részvényt vásárol vissza.
A Huiyuan Juice Group-ért ajánlott ár háromszorosa a cég jelenlegi piaci értékének a Marketwatch elemzése szerint. Amennyiben nyélbe ütik az üzletet, az az egyesült államokbeli üdítőipari cég legnagyobb kínai felvásárlási ügylete volna.
A Coca-Cola a Huiyuan részvényeire darabonként 1,56 dolláros (254 forintos) ajánlatot tett, miközben az előző napi záróár 4,14 hongkongi dolláron (86 forint) tartózkodott. A hír hatására az ország legnagyobb gyümölcslégyárának részvényára 10,96 hongkongi dollárig (228 forintig) emelkedett.
A Coca-Cola egyébként már 1979 óta tevékenykedik Kínában, zászlóshajó terméke a Coca-Cola, illetve a Sprite és a Fanta. A cég közlése szerint az elmúlt néhány év során több, nem szénsavas üdítőt is piacra dobott, például a Guo Li Chen-t és a Yuan Ye-t.
JÓL JÖNNE 3,3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 307 398 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 70 094 forintos törlesztővel az Erste Bank nyújtja (THM 10,83%), de nem sokkal marad el ettől a CIB Bank 70 482 forintos törlesztőt (THM 10,61%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
A Coke szerint a tranzakció megvalósulása révén hatékonyabbá tudnak válni Kínában, hiszen a Huiyuan és a saját termelési kapacitásait össze tudnák vonni. A 66 százalékot birtokló Huiyuan többségi tulajdonosok támogatják a felvásárlást. A francia Danone Csoport közleménye szerint a cég felajánlja 23 százalékos részesedését.
Az egyetlen akadályt az jelentheti, hogy a felvásárlásnak még a kínai hatóságoknak is rá kell bólintaniuk.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
Portfolio Gen Z Fest 2025


